Visa gibi büyük finansal şirketler, dijital ticaretin geleceğinde NFT’lerin önemli bir rol oynayacakları konusunda iyimser, ancak çoğu insanın şüpheci tutumu devam ediyor.
60 yıl önce Visa kurulduğunda nakit ve çek ödemelerin ötesinde, parayı anında elektronik olarak taşıma kabiliyetine kavuşmuştuk. İnternetin yaygınlaşmasıyla sanal ortamda para transferi ve alışveriş yapmak birçokları için güvenilmez bir yöntemdi. Şimdilerde kripto paralar ve NFT’ler hayatımıza girdi, ancak henüz toplumun genelinde kabul edilmiş değil.
Koleksiyon yapmak, medeniyetin kendisi kadar eskilere dayanır. İlgi alanınıza göre öğeler toplama ve sergileme isteği, NFT’lerin hayatımıza girmesiyle sanal dünyaya taşınması beklendik bir gelişme olacaktır.
Şimdiye kadar satılmış en pahalı 10 NFT
Örneğin sanal ortamda oluşturulan CryptoPunk koleksiyonunu ele alalım. NFT’lerin popülerleşmesiyle birlikte kripto toplulukları için kültürel bir simge haline geldi. Visa da CryptoPunk’ın kültür ve ticaret arasında köprü kuran tarihi bir NFT projesi olarak oynadığı rolü kabul ederek, koleksiyondan bir parça satın alma kararı vermişti.
Visa, NFT’lerin perakende, sosyal medya, eğlence ve ticaretin geleceğinde önemli bir rol oynayacağını düşünüyor. Visa Kripto başkanı Cuy Sheffield gerçekleştirdikleri satın alma ile ilgili «Müşterilerimizin ve ortaklarımızın katılımına yardımcı olmak için, küresel bir markanın bir NFT satın alması, depolaması ve kullanması için gereken altyapı gereksinimlerini ilk elden anlamamız gerekiyordu. NFT ticaretinin geleceğini yönlendiren içerik oluşturuculara, koleksiyonculara ve sanatçılara desteğimizi de belirtmek istedik» dedi.
Visa’ya göre, NFT’ler yaratıcı ekonomi için güçlü bir hızlandırıcı olma potansiyeline sahip ve bireysel yaratıcıların dijital ticaret yoluyla hayatlarını kazanmaları için engelleri ortadan kaldırıyor. NFT’ler, sanatçılar ve koleksiyoncular için yeni bir sosyal ticaret biçimi oluşturacak.
E-ticaretin yükselişi, KOBİ’lerin çevrimiçi satış yapmasını ve dünyanın her yerindeki müşterilere ulaşmasını mümkün kılmıştı ancak yine de, üretim ve ulaştırma maliyetleri bazı kısıtlamalara neden olabiliyordu. NFT’ler, küçük işletmelere, anında bir kripto cüzdana teslim edilebilen dijital ürünler üretme fırsatı veriyor. Visa, kripto cüzdanların e-mail adresleri kadar önemli olacağı bir geleceğin bizi beklediğini düşünüyor.
NFT pazarı hızla büyümeye devam ediyor. 2020 yılının tamamında 100 milyon dolardan daha az bir hacme sahipken, sadece Ağustos ayında 1 milyar dolara ulaştı. Alıcılar ve satıcılar için pazarı daha erişilebilir ve kullanılabilir hale getirmek, teknolojinin farklı yönlere evrilmesini sağlayabilir.