Çin’de başlayan ve hızla dünyaya yayılan canlı yayından satışın Türkiye’deki ilk temsilcisi olan Vidyodan, 1 milyon kullanıcısıyla 500 milyar dolarlık satış hacmine ulaştı.
Yeni nesil alışveriş deneyimine farklı bir boyut kazandıran canlı yayından satış şimdiden Çin’de tüm e-ticaret satışlarının %18’ine ulaşmış durumda.
Girişimciler için alternatif satış kanalı ve gençler için istihdam olanağı sunan uygulama, iki yıl içerisinde 20 milyon dolarlık yatırım planıyla büyümesini sürdürmeyi hedefliyor.
Vidyodan, Türkiye’deki global ve yerel markalara da butik üretim yapan satıcılara da hatta el emeğiyle ürettiği ürünleri geniş kullanıcı kitlesine ulaştırmak isteyen emekçilere de yeni ve etkili bir satış kanalı sunuyor. Bugün, toplam 700 satıcı olmak üzere 300 butik markaya ev sahipliği yapan Vidyodan, 2024 yılında ise bu rakamlar üzerinde 4 kat bir büyüme kaydetmeyi hedefliyor.
Vidyodan, Türkiye’deki global ve yerel markalara da butik üretim yapan satıcılara da hatta el emeğiyle ürettiği ürünleri geniş kullanıcı kitlesine ulaştırmak isteyen emekçilere de yeni ve etkili bir satış kanalı sunuyor. Bugün, toplam 700 satıcı olmak üzere 300 butik markaya ev sahipliği yapan Vidyodan, 2024 yılında ise bu rakamlar üzerinde 4 kat bir büyüme kaydetmeyi hedefliyor.
Canlı yayınlar aracılığıyla kullanıcıların satıcılarla doğrudan iletişim kurmasına imkân veren Vidoydan üzerinde ayda ortalama 300 canlı yayın gerçekleşiyor.
Yeni satış modelinin Türkiye’de başarılı olduğunu ifade eden Vidyodan CEO’su Yusuf Mert Yılmaz, “Vidyodan olarak 2022’de 3 binin üzerinde canlı yayınla, 100 bin adet üzerinde satış kaydettik. Canlı yayınlar ve videolu satışlar sayesinde satışa dönüşme oranlarında Türkiye ortalamasının 10 katına kadar çıkabiliyoruz. Önümüzdeki dönemde dijital sunucu ağımızı ve marka sayımızı daha da arttırarak gençlere ve girişimcilere daha fazla fırsatlar sağlayacağız. Şu anda 100 civarında olan sunucu sayımızı 2024 yılının sonuna kadar 3 kat büyütüp, girişimci marka sayımızı 4 katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.