TUYAD (Telekomünikasyon Uydu ve Elektronik Sanayicileri İş İnsanları Derneği) Derneği’nin düzenlediği ‘Genişletilmiş Sektör İstişare Toplantısı’ sektör temsilcilerinin katılımı ile Harbiye Hilton Bosphorus Hotel’de gerçekleştirildi.
Toplantıda uydu teknolojileri, kablo TV yayıncılığı ve İnternet tabanlı hizmet sektörüne yönelik vergi ve harçların azaltılması, RTÜK tarafından alınan lisans ücretlerinin yüksekliği ve bunların yarattığı ekonomik sorunlar dile getirildi.
TUYAD Başkanı Hayrettin Özaydın, yüksek maliyetler nedeniyle azalan TV kanallarının bölgesel yayıncılığı da engellediğine değindi:
“RTÜK tarafından alınan lisans ücretleri, bir TV kanalının uydudan ayrı ve karasaldan ayrı ücret ödemesine sebep olmakta ve bir TV kanalı bu nedenlerle yılda yaklaşık 1,5 milyon TL ödemek zorunda kalmaktadır. Lisansı olan TV kanallarının aldıkları reklamlar için uyduda, karasalda ve İnternette yayın yapmaları durumunda her biri için ayrı gelir vergisi ödemesi de ayrı bir sorun teşkil etmektedir.”
Fiber altyapısı en az 6 katına çıkarılmalı
Toplantıda internet üzerinden TV izleme alışkanlığının artışına karşılık ülkemizdeki fiber altyapısının yetersizliği de vurgulandı. Çoğunluğu büyük şehirlerde olmak üzere sadece 560 bin km fiber ağ altyapısı olduğunu belirten Özaydın, bu altyapının en az 3 milyon km’ye çıkarılması gerektiğini söyledi.
TUYAD Başkanı Hayrettin Özaydın, İnternet TV sistemlerinin yayıncılık ve ölçümleme konularında çift taraflı iletişim açısından çok önemli olduğunu söyleyerek “Bu konuda çalışma yapan firmalarımıza destek verilmesi gerekmektedir. Ancak bu destekler kadar illegal yayıncılıkla yapılacak hukuki mücadele de çok önemlidir.” dedi.
Sentez Medya ve TUYAD’dan yeni fuar müjdesi
Toplantının bir sonraki bölümünde sektör temsilcilerinin de desteğiyle TUYAD ve Sentez Medya tarafından ortak düzenlenecek uydu fuar ve etkinliği için Antalya ANFAŞ fuarcılık ile çalışma yapılması mutabakatına varıldı.
Derneğin yeni üyesi ve programın sponsoru: Media Distellery
TV operatörleri, OTT platformlar için akıllı çözümlerin konuşulduğu toplantıda, Türkiye pazarına giriş yapan derneğin Hollandalı yeni üyesi Media Distillery firmasının yetkililerinin şirketleri ve geliştirdikleri teknolojiler ile ilgili sunumlarına yer verildi. Türkiye gibi bir pazara açıldıkları için heyecan duyduklarını ifade eden Roland Sars, geliştirdikleri yapay zekâ tabanlı yeni EPG tarama uygulamasıyla izleyicilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunduklarını belirtti.