Marka değerlendirme ve strateji danışmanlığı kuruluşlarından olan Brand Finance, bu yıl 15. kez yayınladığı Brand Finance Turkey 100 raporunu yayınlandı. Belli kriterlere göre değerlendirilerek oluşturulan raporda Türkye’nin en değerli 100 markası seçildi.
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu açıklandı
Rapora göre hizmet sektörü ağırlıkta. Türkiye’nin en değerli markaları raporunda hizmet sektörünün payı %70, sanayi sektörü %30 paya sahip.
2020 yılı verileri esas alınarak oluşturulan rapora göre, en değerli 100 markanın değeri bir önceki yıla göre %12,7 azalarak 21,45 milyar dolara geriledi.
Araştırmaya göre 1,61 Milyar dolar marka değeri ile Türk Hava Yolları Türkiye’nin en değerli markası seçildi. Listede ikinci sırayı 1,59 milyar dolar değer ile Arçelik, üçüncü sırayı 1,19 milyar dolar marka değeri ile İş Bankası yer alıyor. Bu yıl listeye ilk kez dahil olan markalar: Tusaş, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta ve Karel.
Brand Finance Turkey 100 raporuna göre bu yıl değerini en fazla artıran marka Aselsan oldu. Değerini artıranlar arasında Arçelik ve Türk Tuborg iki yıl üst üste değerini artıran markalar arasında. Bununla birlikte sigorta şirketlerinin tamamının marka değerlerini artırdığı görülüyor. Üç büyük futbol kulübümüz Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray rapora göre son iki yıldır düşüşte.
İşte Brand Finance raporuna göre Türkiye’nin en değerli 100 markası: