2022’nin ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %81 artarken, Çin bu artışın büyük kısmında pay sahibi oldu. Türkiye’de ise 2022’nin ilk yarısında elektrikli araç satışları, bir önceki yıla göre %154 artış gösterdi. Bu araçların ülkemizdeki toplam pazar payı ise %8’e ulaştı.
Strategy& danışman şirketinin hazırladığı Elektrikli Araç Satışları İncelemesi’nin 2022 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre 2022’nin ilk yarısında genel PHEV satışları, 10 Avrupa pazarında önceki yılın aynı dönemine göre %14 azaldı. Avrupa pazarlarında Hollanda ve İsveç ise BEV satışlarında en büyük artışı kaydetti. 2021’in ilk yarısına göre 2022’de Hollanda’da %82, İsveç’te ise %77 artış oldu. İsveç’in BEV pazar payında son dönemde kayda değer artış yaşandı. 2020’de %9 olan oran, 2022’nin ilk yarısında %27’ye ulaştı. Hollanda ise BEV pazarının iyi geliştirilmiş şarj altyapısının avantajlarından faydalandı.
Strategy& Şirket Ortağı Kağan Karamanoğlu, Türkiye’de elektrikli araç satışlarını şöyle değerlendirdi:
“Genel olarak, Türkiye’de toplam elektrikli araç satışları 2022’nin ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre %9 artarak %8 pazar payına erişti. Bununla birlikte üretimdeki darboğaz nedeniyle küresel BEV satışlarının artışı kısa vadede hız kaybediyor. Yine de Almanya ve diğer kilit pazarlarda BEV’lerin pazar payı büyümeye devam ediyor. Geleceğin bataryalı elektrikli araç üreticilerinden biri olan Türkiye, BEV pazarının önde gelenlerinden biri olma konusunda iddialı. Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında BEV satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %154 artarak 2.263 birime yükseldi.”
2022 ilk yarısında otomobil üreticileri elektrikli arabaların gelecekteki rekabetine hazırlanmak için çeşitlerini artırdı. Üreticiler, BEV’lerde segmentasyona giderken, uzun menzilli binek arabalar pazarda önemli bir yer tuttu. Kişisel araçlar dışında, büyük firmaların filoları da BEV araçları kullanmak için adımlar attı.