BSH Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, Türk sanayisinin dünya beyaz eşya pazarındaki güçlü konumuna vurgu yaparak, üretim kalitesiyle öne çıkan bir ülke olduğunu ifade etti.
Bu yıl 11’incisi gerçekleştirilen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde konuşan Gökhan Sığın, “Ülke olarak dünya beyaz eşya üretiminin yüzde 7’sini karşılıyoruz. Bu ciddi bir büyüklük ve bizi beyaz eşyada; Çin’den sonraki dünyanın en büyük ikinci üreticisi konumuna yerleştiriyor. Yıllık 4,5 milyar dolarlık ihracat ile ülke ekonomisine önemli katkıda bulunuyoruz. Ayrıca bizim gibi sektörler yarattığı kalıcı istihdam ile de istikrarlı bir büyümeye önemli katkı sağlıyor.
Coğrafi konumumuzun avantajı, güçlü insan kaynağımız gibi pek çok pozitif unsur, yeni yatırımları da tetikliyor. Hem mevcut üreticiler kapasite artırma yönünde çalışmalar yapıyor hem de yeni yatırımcıların yeni yatırım planları bulunuyor. Türkiye’nin iç pazarı güçlü olsa da elbette bu yatırımların önemli bir kısmı yurtdışına ihracatı hedefliyor. Bu da ülkemize, üretim gücümüze, kalitemize duyulan inancın bir göstergesi” dedi.
Giderek dijitalleşen dünyada Türk sanayisinin önündeki fırsatlar ve karşılaşabileceği risklere değinen Gökhan Sığın, “Tekrarlamaktan hiç imtina etmiyoruz: Dijital transformasyonun ihtiyacı olacak nitelikli iş gücünü geliştirmek hedeflerimiz arasında olmalı. Genç nüfus oranımız yüksek, Türkiye’nin gençleri kültür olarak oldukça dinamik, çalışkan ve heyecanlı. Bizim için bu yetenekleri geliştirmek, hatta dünya çapında dijital transformasyonda zirveye ilerlemek eminim ki zor olmayacaktır. Doğru strateji, nitelikli eğitim ve kaliteli bir ekosistemle elimizdeki kaynakları ve fırsatları değerlendirerek hedefimize ulaşabiliriz. Sadece fiziksel altyapımızla değil, ondan da çok insan kaynağımıza yatırım yapmamız şart. Gelecek nesilleri bugün henüz adını bile bilmediğimiz iş alanlarında küresel anlamda donatmalıyız” şeklinde konuştu.