Pandemi birçok alanda olduğu gibi turizm sektörünü de değiştirdi. Dijitalleşmenin etkin hale geldiği sektörde, yapılan rezervasyonların büyük bir kısmı online satış kanallarından geliyor. Ancak online kanalların otellerden aldığı yüzde 30’a kadar çıkabilen pay nedeniyle işletmeciler alternatif alternatif kanallara yöneldi.
Turizmde hızlanan ivmeyle birlikte online kanalların da paylarını artırdıklarını söyleyen Talya Bilişim Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal, “Ancak artan maliyetleri de dikkate aldığımızda otellerin kazancı, ağırlıklı olarak yabancı olan bu online rezervasyon sitelerine kalıyor. Hal böyle olunca otel yönetimi için bu durum çok büyük bir çıkmaza doğru gidiyor” diyor.
Otelin kendi web sitesinden komisyonsuz ve aracısız rezervasyon almasını sağlayan Elektraweb yazılımına talepte ciddi bir artış yaşadıklarını belirten Durukan, “Teknolojinin online satış kanallarının günümüzdeki tekelini ciddi anlamda kıracağını düşünüyorum” dedi. Online rezervasyon motoru, kanal yönetimi, Google ve sanal pos entegrasyonu özelliklerini ön büroya dahil eden Elektraweb, otelin kendi web sitesinden komisyonsuz ve aracısız rezervasyon almasını sağlıyor.
Elektraweb otel yazılımını kullanan otellerin aracı maliyetlerinden kurtularak karlılıklarını artırdığını aktaran Durukal, “Online rezervasyon kanalları aldığı afaki paylardan rahatsız olan oteller bizimle iletişim trafiğini artırdı. Son dönemde bu kapsamda Elektraweb yazılımına inanılmaz bir talep oluştu. Teknolojinin online satış kanallarının günümüzdeki tekelini ciddi anlamda kıracağını düşünüyorum” diye konuştu.
Otellerin daha az aracı ile satış yapmalarını sağlamak için acentelerle olan iletişimlerini de dijitale taşıdıklarını anlatan Durukal, Türkiye’deki binlerce A sınıfı acente ile doğrudan iletişim kurmalarını, fiyat vermelerini ve rezervasyon almalarını da sağladıklarını kaydetti.