Pandemi etkisindeki son iki yılda hane halkının ev içi teknoloji tüketimi ciddi oranda artarken, son dönemde ortaya çıkan yeni koşullar hizmet sağlayıcılar için yeni baskılar getiriyor.
Tüketiciler abonelik temelli TV yayın servislerinin potansiyel fiyat artışlarından endişe duyarken, birçoğu halihazırda abone oldukları yayın platformlarının sayısını azaltmayı düşünüyor.
Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi şirketi EY (Ernst & Young), Dijital Evi Çözümlemek (Decoding Digital Home) başlıklı araştırması, hanelerin yarısından fazlası geniş bant servis sağlayıcılarının (%60) ve TV hizmet sağlayıcılarının (%55) aylık abonelik ücretlerini artıracağından endişeli. Katılımcıların yüzde 40’tan fazlası, hâlihazırda zaten çok fazla ödeme yaptıkları veya kendilerine en iyi tekliflerin sunulmadığı düşüncesinde.
Hane harcamaları üzerinde artmakta olan baskı temel etkenlerden biri olsa da birçok tüketici, sokağa çıkma yasağı ve hareket kısıtlamalarından sonra ihtiyaçlarını yeniden değerlendirme eğiliminde. Katılımcıların yüzde 34’ü, pandemi sonrasındaki süreçte internette geçirdikleri süreyi azaltmayı planladıklarını söylüyor. Yüzde 33’ü, harcamalarını bağlantı ve içerikten kısıp diğer kategorilere aktarmayı planlıyor. Yüzde 20’den fazlası da sadece kullandıkları müzik ve video akış platformlarını değil, evlerinde sahip oldukları internete bağlı cihaz sayısını da azaltmayı düşünüyor.
Bağlantı ve içeriğin birlikte sunulduğu paketler, günümüzde hanelerde dijital deneyimlerin nasıl satın alındığının da göstergesi. EY araştırması, tüketicilerin buradaki ihtiyaçlarının da değiştiğini ortaya koyuyor. Hanelerin yarısı, geniş bant paketlerinin bir parçası olarak ek gizlilik veya güvenlik olanakları sunulmasının tercihlerini olumlu etkileyebileceğini belirtiyor.
Araştırma linki: https://www.ey.com/en_gl/tmt/decoding-the-digital-home-study