Dünyanın en büyük oyun şirketlerinden Ubisoft’un NFT alanına girdiğini duyurmasıyla, Tezos (XTZ) fiyatında büyük bir artış yaşandı. Ancak, gelişme Ubisoft kullanıcıları tarafından olumsuz karşılandı.
7 Aralık’ta oyun devi Ubisoft, oyun içi öğeleri NFT haline getirmek için yeni bir platform geliştirdiğini duyurdu. Ubisoft Quartz ile oyuncular, şirketin «digits» adını verdiği NFT’leri oyunlarında kullanabilecekler.
Ubisoft ilk olarak 9 Aralık, 12 Aralık ve 15 Aralık’ta ABD, Kanada, İspanya, Fransa, Almanya, İtalya, Belçika, Avustralya veya Brezilya’da yaşayan kullanıcılarına bedava NFT’ler dağıtmayı planlıyor. 2022 yılı için daha fazla ücretsiz içerik dağıtım planı yapıldığı da duyuruldu.
Sınırlı sayıda dağıtılacak olan NFT’ler, kripto para ile satılabilecek. Ancak şu anda yalnızca ABD, Kanada, İspanya, Fransa, Almanya, İtalya, Belçika, Avustralya ve Brezilya’da bu hizmet verilebiliyor.
Ubisoft NFT’leri Tezos blok zincirinde yer alacak
Duyuruya göre, «digits» olarak adlandırılan Ubisoft NFT’leri, enerji tasarruflu teknolojiye sahip Tezos blok zincirinde çalışacak. Ubisoft, Proof-of-Stake konsensüsünün enerji tasarrufu sağlayan özelliklerinden dolayı Tezos ağını seçtiklerini duyurdu.
Haberle birlikte Tezos’un yerel tokeni XTZ, son 2 gün içinde yaklaşık %40 arttı.
Geniş bir kitle NFT entegrasyonundan rahatsız
Kripto aleminde, ana akım büyük bir şirketin blok zinciri teknolojisi dünyasına adım atmasının mutluluğu yaşanırken, diğer yandan insanlar internet üzerinde olumsuz tepkilerini bildirmekten geri kalmadılar.
Oyun üzerinde harcanan para ve zamanın ekonomik bir geri dönüşü olmasına, kimileri çevresel bir felaket, kimileri bir dolandırıcılık olarak nitelendirdi. Bunun yanında, açıklama videosunun «dislike» sayacı yakın zamanda kaldırılan YouTube üzerinde paylaşılmasına bile tepki gösterildi.
Kızgın topluluk, kontrolün Ubisoft’tan kendilerine geçmesinden duydukları memnuniyetsizlikleri dile getirirken, bir başka grup videonun ne kadar beğenilmediğini ortay koymak için daha derin bir girişimde bulundu. Paylaşılan bilgiye göre, Ubisoft’un NFT hamlesi, YouTube üzerinde %95’lik bir «dislike» oranında sahip.