Teknoloji devlerinin bilanço haftası uğursuz bir başlangıç yaptı. Snap, Google ve Meta gibi teknoloji devlerinin reklam gelirlerindeki düşüşün kapsamlı olduğu ve trendin devam edeceği tahmin ediliyor.
Sosyal medya uygulaması Snap piyasa değerinden 4 milyar dolar kaybetti. 2022 üçüncü çeyrek toplam zararını 30 milyon dolar olarak açıklayan şirket, enflasyon ve reklam verenlerin harcamalarını önemli ölçüde geri çekmesini gerekçe gösterdi.
Google üçüncü çeyrek bilançosu, Youtube’un reklam gelirlerinin zayıfladığını gösterdi. Youtube dijital reklam gelirleri, beklenen %3 artışa kıyasla %2 düştü. Google’ın ölçümlerini raporlamaya başlamasından bu yana ilk düşüşünü yaşayan Youtube’un kaybı 7,07 milyar ABD doları oldu.
Metaverse’teki yerini bugünden almayı hedefleyen Meta, bu plana milyar dolarlar harcamasının ardından bir darbe de dijital reklamcılıktan aldı. Şirketin üçüncü çeyrek raporunda dijital reklamcılık gelir kayıpları ve Metaverse harcamalarıyla beklentinin 32,5 milyar dolar altında kaldı.
Reklam gelirlerine bağlı teknoloji devlerinin 2022 üçüncü çeyrek bilançoları yatırımcıları hayal kırıklığına uğrattı. Tüm şirketler kayıpları telafi etmek için maliyetleri düşüreceklerini ve karlılığa odaklanacaklarını duyurdu.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.