Kripto ana akım toplulukların karşısına çıkmaya devam ediyor ve spor alanındaki ortaklıklar da bunun bir parçası oluyor. Yayınlanan yeni bir rapor, spor endüstrisindeki kripto anlaşmalarının 2026 yılına kadar potansiyel olarak 5 milyar dolara ulaşabileceğini tahmin ediyor.
Nielsen Sports’un paylaştığı rapora göre, kripto spor sponsorluklarının önümüzdeki 5 yıl içinde %778 oranında artacağını tahmin ediliyor.
Son aylarda duyurulan sponsorluk anlaşmaları da iki endüstri arasında güçlü bağlar oluştuğunu gösteriyor.
Kripto işletmeleri, sporun takipçilerinden aldığı büyük katılım göz önüne alındığında, projeler için meşruiyet oluşturmak için spor sponsorluğu yoluna başvuruyor. Hedeflerinde sporun popülerliğini sağlayan tutkulu ve büyük topluluklar var.
Günümüzde kripto sponsorlukları Olimpiyat sporcularından dünyanın en popüler spor organizasyonlarına kadar neredeyse sporun her dalına girdi.
2021 yılında öne çıkan en büyük kripto ortaklığı, 700 milyon dolarlık anlaşmayla NBA takımı Los Angeles Lakers’ın spor salonu Staples Center’ın Crypto.com Arena olarak yeniden adlandırılması oldu.
Bununla birlikte yalnızca 2021’de kripto spor ortaklıkları %100’ün üzerinde büyüdü ve Nielsen’in tahminleri doğruysa, 2022 yılında spor organizasyonlarıyla kripto anlaşmalarının daha da büyüdüğünü göreceğiz.