Sigorta şirketlerinin depremin ilk gününden itibaren çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Atilla Benli, “Sektör olarak; bölge ekipleri, paydaş kurumlar, acenteler ve uzmanlarla sahadayız. Hasar gören sigortalılarımızın hayatlarını kolaylaştırmak için üzerimize düşen görevleri ivedilikle yapıyoruz, sektörümüz hasar ödemelerine başladı” açıklamasında bulundu.
Afet bölgesindeki incelemelerini sürdüren Benli, yüzyılın en büyük afetiyle karşı karşıya olduklarını ancak sigorta sektörünün bugünler için var olduğunu belirtti.
Sigortacılığın, ekonomik sürdürülebilirliğin sağlanmasında en önemli sektör konumunda olduğunu ifade eden TSB Başkanı, “Zorunlu deprem sigortasının yanında deprem teminatı içeren; kasko, yangın, hayat ve ferdi kaza sigorta poliçelerini de hesaba kattığımızda bölgede deprem teminatı içeren toplam poliçe sayısının 4 milyon civarında olduğunu” şeklinde konuştu.
hasar tespiti ve ödemelerinin hızlandırılmasının kritik önemde olduğu bilinciyle hareket ettiklerini ifade eden Atilla Benli, “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanları afet bölgesindeki hasar tespitine devam ediyor. Biz de süreçleri hızlandırmak için Bakanlığın raporlarına ve DASK ödemelerine paralel aksiyonlar alıyoruz. Deprem sonrasında DASK hasar ödemelerine hızlıca başladı. Ayrıca birçok şirketimizin ‘mobil hasar destek noktaları’ da bölgede devreye girdi. Şirketlerimizin hasar yöneticileri ile 200’den fazla eksperimiz sahada tespitlerini yapıyorlar. 1000’i aşkın personelimiz hem destek çalışmalarına katılıyor hem de hasar gören sigortalılarımızın hayatını bir nebze kolaylaştırmak için süreçleri ivedilikle işletiyor” dedi.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) başta olmak üzere, sigorta sektörünün ‘Tek Yürek’ hâlinde bu olağanüstü süreci sigortalılar açısından kolaylaştırmak için canla başla çalıştığını ifade eden Benli, “Sektörümüz bu tür süreçleri yönetebilecek deneyimde ve güçtedir. Çalışmalarımıza her zamanki gibi ‘Sigorta Kıymet Bilmektir’ anlayışımızla devam edeceğiz” dedi.