UEFA Champions League Finali’nin Türkiye’ye ekonomik açıdan katkısı üzerine yapılan analize göre, final maçının ev sahibi şehre 3 günlük süreçte yaklaşık 75 milyon Euro (1,6 milyar TL) getirmesi bekleniyor.
Daha önceki final maçlarında kartlar üzerinden yapılan harcamaların verileri kullanılarak yapılan analize göre, taraftarlar genellikle finalin yapıldığı şehirde ortalama 3 gece konaklıyor ve kişi başı yaklaşık 855 Euro kartlı harcama yapıyor.
Araştırmada, finallerin ev sahibi şehirlerde turistlerin kartlı harcamalarında bir önceki hafta sonuna kıyasla yüzde 54, bir sonraki hafta sonuna kıyasla ise yüzde 41 artış olduğu görüldü. Finalin yapıldığı şehirdeki turistlerin kartlı harcamaları ortalama olarak yüzde 48 artıyor.
İtalyan ve İngiliz turistlerin Türkiye’deki harcama davranışları da incelendiğinde, İtalyan taraftarların harcamalarının yıl boyunca yayıldığı, İngilizlerin ise daha çok Ağustos-Eylül aralığında mevsimsel harcama yaptığı görülüyor. İtalyan turistlerin harcamalarının yüzde 68’i İstanbul’dan geçerken, İngiliz turistlerin harcamalarının yüzde 41’i İstanbul’da gerçekleşiyor. İngilizlerin kart başına ortalama harcaması İtalyanlara göre yaklaşık yüzde 35 daha fazla oluyor.
Finalin oynandığı hafta sonunda ev sahibi şehirde sporla ilgili sektörlerde (spor malzemeleri mağazaları vb.) önemli harcama artışları gözlemlenirken, konaklama ve yeme-içme harcamaları da dikkat çekiyor. Önceki finallerde görülen sektörel artışları dikkate alarak, en çok harcama artışının konaklama, giyim ve restoranlarda olması bekleniyor.
Ayrıca, Türk taraftarların derbi günlerinde takım mağazalarından normal zamanlara göre 3,5 kat daha fazla alışveriş yaptığı da belirtiliyor. Taraftarlar aynı dönemde maç olduğu bölgelerdeki restoran cirolarını yüzde 30 artırırken, toplam restoran cirolarını ise yüzde 23 artırıyor.
Türkiye’de futbol ekonomisinin büyüklüğü ise 4 büyük kulübün gelirleri dikkate alındığında 3,5 milyar TL’ye ulaşıyor. Futbol, Türk toplumunun yüzde 40’lık kesimi için en önemli ilgi alanı olarak öne çıkıyor.