Finansal teknoloji sektörünün öncü markası Param, ilk yarıyıl sonuçlarını ve Kurban Bayramı verilerini paylaştı. 2022 yılının ilk yarıyılında ParamKart ile yapılan işlem adedi geçen senenin aynı dönemine göre %322, işlem tutarı ise %529 oranında arttı. ParamPOS işlem hacmi %73 ve işlem adedi %28 büyüdü.
Paylaşılan verilerde ilk yarıyılın sonucunda ParamKart ile en fazla harcama yapılan sektörlere yer verildi. ParamKart ile en fazla harcama Market ve Alışveriş Merkezlerinde gerçekleşti. Benzin ve Akaryakıt ise ikinci sırada yer aldı. En fazla harcama yapılan üçüncü sektör ise Giyim ve Aksesuar sektörü oldu. En çok alışveriş yapılan gün cuma günü olurken en fazla alışveriş yapılan saat aralığı 20.00-22.00 oldu.
ParamPOS’un 2021’in ilk yarıyılına göre 2022’nin ilk yarıyılında işlem hacmi %73 artarak 11,6 milyara ulaştı. Diğer taraftan işlem adedi ise %28 büyüyerek 33 milyona ulaştı.
ParamPOS verilerine göre; 2022 yılında yapılan işlemlerin %18’i taksitli, %82’si tek çekim olarak gerçekleşti. 2021 ilk yarıyılına göre 2022’in ilk yarıyılında banka kartı işlem hacmi %9 arttı.
2021 ilk yarıyılı ile karşılaştırılarak sektörel değişimlerinde paylaşıldığı ParamPOS’un verilerinde; Pazaryerleri en fazla işlem hacmine sahip sektör olmaya devam etti. 2021 yılında Market ve Alışveriş merkezleri ikinci sırada yer alırken 2022 yılında Sigorta sektörü ikinci sırada yer aldı. Sigorta sektörünü takip eden sektörler ise Mobilya – Dekorasyon, Eğitim – Kırtasiye ve Elektronik Eşyalar oldu.
2021 Kurban Bayramı ile karşılaştırılan verilerde işlem hacminde %92 oranında, işlem adedinde ise %67 oranında büyüme gerçekleşti. Geçen yılki Kurban Bayram’ına göre bu yıl taksitli işlem hacimlerinin, toplam işlem hacmindeki payı arttı ve %9’dan %19’a çıktı.
Geçen seneki Kurban Bayramı’na göre ParamKart’la yapılan işlem tutarı %678 artarken işlem adedi %308 arttı.