Pandemi ile beraber değişen alışkanlıklarımız, tercih ettiğimiz hizmetleri de değiştirdi. 2021 yılı verileri, yoğun ilgi gören online hizmetlerin, pandemi ile beraber hayatımızda kalıcı hale geldiğini gösteriyor.
Pandemi gölgesinde bir yılı daha geride bıraktık. Global ölçekte dinamikleri yerinden oynatan, insanlığın alışkanlıklarını dönüştüren pandemi, 2021 yılına da damgasını vurmayı başardı.
online hizmet platformu Armut.com, pandeminin kalıcı etkilerinin hissedildiği 2021 yılının öne çıkan hizmet trendlerini inceledi. Online hizmetlerde yaşanan talep artışları en öne çıkan veriler olarak dikkati çekti.
Talepler 3’e katlandı
Salgın önlemleri kapsamında evlere kapanmamızla birlikte popülerleşen online hizmetlere ilgi bu yıl da devam etti. Online hizmet talepleri bu yıl 2020 yılına göre 3 katına çıktı. En çok talep alan hizmetler Online Psikolog, Online İngilizce Özel Ders ve Online Diyetisyen olurken en hızlı büyüme yüzde 392 ile yine Online Psikolog hizmetinde gerçekleştirirken bunu yüzde 271 ile Online Öğrenci Koçu ve yüzde 225 ile Online Personal Trainer hizmeti takip etti. Değişen alışkanlıklar doğrultusunda yeni açılan Online Satranç Dersi, Online Korece Özel Dersi, Online Yazılım Dersi ve Online Nefes Terapisi gibi hizmetler de dikkati çekiyor.
Hibrit çalışma modeli tamir hizmetlerine yaradı
Hibrit çalışma döneminin yaygınlaşması ile beraber evlerimizde geçirdiğimiz zaman da arttı. Bu durum tamir hizmet taleplerinde de artış yaşanmasına neden olurken, en çok artış Banyo Tamiri hizmeti özelinde oldu. Artış yaşayan diğer tamir hizmetleri olarak yüzde 285 ile Klozet Tamiri, yüzde 220 ile Duşakabin Tamiri ve yüzde 84 ile Çamaşır Makinesi Tamiri yer aldı.
Evde Yemek Pişirme Hizmeti taleplerinde yüzde 234’lük rekor bir artış yaşanırken Evde Ütü Hizmeti yüzde 63 ve Çamaşır Yıkama Hizmeti yüzde 48 büyüme gösterdi. Evden çalışırken çocuklarına vakit ayırmakta zorlanan aileler ise “Oyun ablası” hizmetinden faydalandı. Bu servise gelen talepler ise 2020’ye oranla yüzde 93 artış gösterdi.
Evde kuaför hizmeti trend oldu
Evde kalmanın bakım ve güzellik alanına da etkisi oldu. Manikür-pedikür, protez tırnak, saç boyama, makyaj gibi birçok kuaför ihtiyacımız için evde hizmet de talep etmeye başladık. Bu ihtiyaçlara göre yeni açılan Evde Saç Boyama, Evde Protez Tırnak ve Evde Makyaj hizmetleri ilgi çekti.
Popüler kültürün hobilere etkisi
bu senenin en popüler ve en çok takip edilen içeriklerinden biri olan Squid Game, izleyenlere Korece dilini öğrenme konusunda ilham vererek Korece Özel Dersleri’ne olan talebin artmasına sebep oldu. Verilere göre popüler Kore dizisinin etkisiyle Korece Özel Dersleri’nde bu yıl yüzde 75 büyüme yaşandı. Bunun yanı sıra bu sene hem Olimpiyatlar’da hem de Avrupa Şampiyonası’nda yer alan Türkiye Kadın Millî Voleybol Takımı’nın başarıları da voleybol derslerinde 2021 yılında yüzde 95 yıllık büyüme yaşanmasını sağladı.
Bu yıl hobi derslerinin genelinde yüzde 300’e ulaşan bir artış yaşandı. Hobi derslerinde en çok büyüme yüzde 317 oranında Online Pilates, yüzde 300 oranında Zeybek ve yüzde 282 oranında Online Bağlama derslerinde gerçekleşti.
Özel ders talepleri artmaya devam ediyor
Üniversite öğrencileri vize ve final sınavlarının hazırlığı için özel derslere ilgi gösterdi. Buna göre 2021 yılında üniversite dersleri için gelen taleplerde yüzde 116 artış gerçekleşti. Üniversite derslerine yönelik taleplerde ise yüzde 300’lük büyümeyle Endüstri Mühendisliği Özel Ders, Elektronik Mühendisliği Özel Ders ve Analitik Kimya Özel Dersi öne çıktı.
İlkokul ders taleplerinde ise okulların açılacağına dair belirsizlik ebeveynlerin özel derse yönlenmesine sebep oldu. En çok talep alan derslerin başında Matematik, İlkokul Özel Ders ve İngilizce geldi. En çok ilgi gören özel ders hizmetlerinden biri olan İlkokul Özel Ders’te talepler geçen seneye göre yüzde 69 oranında artarak rekor kırdı.
Bir yandan en çok talep alan dil dersleri; İngilizce Özel Ders, Almanca Özel Ders, Rusça Özel Ders ve Fransızca Özel Ders oldu. İtalyanca yüzde 259, Online Arapça yüzde 235 ve Almanca yüzde 212 ile en hızlı büyüyen dil dersleri arasında yer aldı.