Hollywood’daki oyuncu grevi sadece filmleri ve dizileri etkilemeyecek gibi görünüyor. Şu anda oyuncuların, tasarım kıyafetlerle kırmızı halılarda, galalarda, dergi kapaklarında yaptıkları tanıtımların da yasak olması dikkat çekiyor. New York Times baş moda yazarı Vanessa Friedman, grevin moda endüstrisi üzerindeki etkilerini aktardı.
Artık film yıldızlarının ve izlenmesi gereken isimlerin muhteşem elbiseler içindeki fotoğrafları interneti kaplamayacak. Oppenheimer ve Barbie, moda ve filmin pazarlamasının son nefesi gibi görünüyor. En azından 14 Temmuz’da ilan edilen SAG-AFTRA oyuncu grevi çözülene kadar öyle olacağı düşünülüyor.
Moda endüstrisi üzerindeki etkisi muazzam!
Şu an için, tanınmayanlardan en ünlülere kadar oyuncuların herhangi bir tanıtım faaliyetinde bulunmaları sendikaları tarafından yasaklanmış durumda. Bunların içinde büyük açılışları, yeni filmleri tanıtan dergi kapakları, kameralara poz verme fırsatı taşıyan festivaller ve ne giydiklerini gösteren sosyal medya fotoğrafları da bulunuyor tabii. Bunun Lalaland sakinleriyle karşılıklı fayda sağlayan bir etki ve kıyafet ekosisteminde giderek daha fazla iç içe geçen bir endüstri olan moda için ne anlama geldiği ve daha da önemlisi, çoğu ünlülerin merceğinden alınan halkın moda anlayışı için ne anlama geldiği vurgulandı.
Pay sahibi olanlar sadece aktörler ve stüdyolar değil
Oyuncular; marka elçileri olmak, reklamlarda, ön sıralarda, mağaza açılışlarında ve kırmızı halılarda görünmek, stilistler tarafından giydirilmek, haber olmak ve en önemlisi ilgili herkese tanıtım yapmak için menajerler tarafından müzakere edilen milyonlar değerinde sözleşmeler imzalarlar. Tüm bunların yanı sıra stüdyo prodüksiyonları da durma noktasına gelirse ne olur? Ve en çok kimler risk altında? Bu oyunda pay sahibi olanların sadece aktörler ve stüdyolar olmadığı düşünülüyor.
Markalar yorum yapmamayı tercih ediyor!
Şu anda, menajerler ve oyuncular nefeslerini tutmuş ve herkesin ne yapacağını bekliyorlar. Markaların kendileri ise sessiz kalmayı tercih ediyor. Elçileri arasında Jennifer Connelly, Michelle Williams ve Ana de Armas’ın da bulunduğu Louis Vuitton yorum yapmayı reddetti. Anne Hathaway ile çalışan Versace de aynı şekilde. Prada, Gucci ve Dior yorum taleplerine yanıt vermemeyi tercih etti.
Teorik olarak, tüm moda tanıtım çalışmaları devam edebilir. Grev yönergelerine göre ticari faaliyetler yasak değil. Ve galalarla hiçbir ilgisi olmayan bu tür sayısız fırsat var. Kısa bir süre önce Wimbledon, Emma Corrin ve Brad Pitt gibi ünlüler için bir tür podyuma dönüştü.
Gerçekten de grev, hem bir gelir kaynağı hem de yaratıcı bir şekilde marka ilişkilerini daha da önemli hale getirebilir. Endeavor grubunun bir parçası olan stilistler için bir yetenek ajansı olan Wall Group’un kurucusu Brooke Wall, “İlk yazarlar grevinde ekiplerimiz her zamankinden daha yoğundu, çünkü birçok oyuncu ana mesleklerindeki herhangi bir yavaşlamayı sübvanse etmek için daha fazla tanıtım yapmak zorunda kaldı.” şeklinde konuştu.
SAG-AFTRA başkanı ve grevin yüzü Fran Drescher, grevin ilan edilmesinden hemen önce İtalya’nın Puglia kentinde düzenlenen Dolce & Gabbana Alta Moda couture extravaganza/junketine katıldığında büyük tepki çekti ancak sendika sözcüsü The Hollywood Reporter’a seyahatten haberdar olduklarını ve sorun olmadığını dile getirmişti. Sektördeki en cesur isimlerin genellikle en büyük sözleşmeleri kaptıkları gerçeğini de eklediğinizde durum daha da karmaşık hale geliyor.
Saç ve makyaj sanatçıları da işsiz kaldı
Öte yandan, müzakere masasında olmayan ancak kırmızı halının askıya alınmasından ciddi şekilde etkilenen bir alt tabaka da var: İmaj yaratmaya yardımcı olan ve maaşları genellikle yetenekler tarafından değil stüdyolar tarafından ödenen stilistler, saç ve makyaj sanatçıları.
Çalışmaları Hollywood’a odaklanan bir stilist olan Kate Young, iş olmadığını söylüyor. Şimdiye kadar dört gala turunun kısa kesildiğini ya da iptal edildiğini söyleyen stilist Karla Welch’e göre film tanıtımlarının sona ermesi büyük bir sorun. Welch, “Temelde ünlülerle çalışan tüm stilistler tüm işlerinin ellerinden gittiğini gördüler. Ünlülerin şu an yapabildiği tek şey moda anlaşmaları ve bu da sadece marka anlaşmaları olan ünlülerle çalışan birkaç kişiye iş sağlıyor” diye konuştu.
Wall, bunun yepyeni bir dünya olduğunu ve ne olacağını gelecekte göreceğimi söyledi. Gerçekten de, kırmızı halının askıya alınmasının, moda ve Hollywood’u birbirinden ayırmak ya da en azından güç dengesini önemli ölçüde değiştirmek gibi istenmeyen ama geniş kapsamlı bir sonucu olduğu bir senaryo var.
Bu durumun markalara, ellerinde Oscar heykelciklerini tutan ünlülere düşündüklerinden daha az ihtiyaç duyduklarını kanıtlayabilir ve dünyanın geri kalanına odaklanan yeni bir elçiler çağını başlatması öngörülüyor.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.