Facebook’un metaverse için kabuk değiştirmesinden sadace günler sonra, Microsoft kendi metaverse planlarını duyurdu.
Teknoloji devi, ilk olarak Mart ayında duyurduğu Mesh’i 2022’nin başlarından itibaren Teams uygulamasında kullanıma sunmayı planlıyor. Daha işbirlikçi ve sürükleyici bir deneyim sunmayı hedefleyen güncelleme, kuruluşların, insanların fiziksel ofisleri ve ortak alanları taklit eden sanal ortamlar oluşturmaya olanak tanıyacak.
Halihazırda 250 milyondan fazla kişinin kullandığı Teams, kapsamlı internet için ana kullanım örneği olacak. Bunun yanı sıra, Aralık ayında denemelere başlanacak olan Dynamics 365 Connected Spaces ile insanların mekanlarla nasıl etkileşime girdiği hakkında analitik sağlanması hedefleniyor. Bu araç ile kuruluşlar, mağaza katlarında güvenlik ve kuyruk yönetimini izleyebilecek veya perakende alanlarında yaya trafiği modellerini ve kasiyer kuyruk uzunluklarını inceleyebilecekler.
Microsoft, VR gözlükleriyle desteklenen bir metaverse deneyimi sunacak olan Facebook’un aksine, sanal dünyayı herhangi bir cihaz aracılığıyla erişilebilir hale getirmeye odaklanmış görünüyor. Şirket, tek mikrofonlu dizüstü bilgisayarlar ile VR sistemleri arasında ayrım yapmayacağını söylüyor.
Microsoft, hedef kitlesi olarak da yeni ismiyle Meta ile ayrışıyor. Zuckerberg’in hedefindeki genç ve genç yetişkinlerin aksine, kurumsal kullanıcılara odaklanmış durumda. Bu, yeni nesilin tamamen göz ardı edildiği anlamına gelmiyor. Microsoft’un Xbox ve oyun endüstrisi için de metaverse planlarını yakın zamanda duyabiliriz.