Son on yılı kişisel verilerimize takıntılı olarak geçirdikten sonra Facebook kurucusu Mark Zuckerberg, akıllı telefonlar ve mobil internetin yükselişinden sonraki en büyük teknolojik gelişmeyi fethetmek için kolları sıvadı.
Facebook, Connect konferansında yeni isimlerinin Meta olduğunu duyurduktan sonra artık resmen bir Metaverse şirketi oldu. Mark Zuckerberg ve Facebook’un sosyal ağların güvenilmez bekçileri olduklarını kanıtladıkları düşünülürse, şirketin metaverse için planlarını tahmin etmek zor değil.
Facebook zaten dünyayı bir kez daha iyi ya da kötü değiştirmişti ve Metaverse platformuyla ekranlardaki sayfalar yerine sürükleyici mekanlara dayalı yeni bir internetin temellerini atmak istiyor.
Mark Zuckerberg, Facebook sosyal ağ sitesinin adını değiştirmeyecek, ancak ikinci önceliğe düşürecek: «Şu andan itibaren, önceliğimiz Facebook değil, metaverse olacak. Bu demek oluyor ki zamanla diğer servislerimize erişmek için Facebook hesabına ihtiyacınız olmayacak.»
Zuckerberg, on yıl içinde VR ve AR’nin internetin bir sonraki dalgası olacağına hararetle inanıyor ve metaverse pastasının tamamına sahip olmak ve hatta onu şekillendirmek istiyor. VR ve AR platformları geliştikçe, eldeki veriler daha kapsamlı ve değerli olacak.
Yeni ismiyle Meta, Facebook’un konu olduğu tartışmaların silinmesi için çok az fayda gösterdi ve metaverse’in baş figürü olmaya çalışan Mark Zuckerberg için geçmişteki yanlışlarını ve profilini görmezden gelmeyi imkansız hale getiriyor.