Brand Finance’ın ülkeleri marka değerlerine göre sıraladığı 2021 listesinde, marka değerini bir yılda yüzde 5 artırarak 24,8 trilyon dolara çıkaran ABD ilk sırayı aldı. İlk 10’daki ülkelerin 2020 yılındaki sıralarını koruduğu listede, Türkiye, bir önceki yıla göre iki basamak gerileyerek 32’nci sıraya indi.
Brand Finance tarafından ülkelerin marka değerlerinin ölçüldüğü araştırma kapsamında, 100’den fazla ülkede 75.000’den fazla kişinin görüşleri alınıyor.
Marka gücü, bir markanın rakiplerine göre maddi olmayan ölçümler üzerindeki performansının etkinliği olarak kabul ediliyor.
Ülke marka endeksi için kamuya açık kaynaklardaki veriler kullanılıyor.
Marka değeri en yüksek ilk 10 ülke değişmedi
100 ülke ile ilgili ekonomik, siyasi, kültürel ve toplumsal alana ilişkin çok sayıda veri baz alınarak hazırlanan Nation Brands 2021’e göre, 100 ülkenin toplam değeri yüzde 7 artsa da, bu değer pandemi öncesi olan 2019 yılının gerisinde kaldı.
Ülkelerin marka değeri üzerinden yapılan değerlendirmede, 2020 listesinde ilk 10’da yer alan ülkeler, 2021’de de yerlerini korudular.
Dünyanın en güçlü markası ABD olurken, onu Çin izledi. İlk 10’da yer alan diğer ülkeler ise sırasıyla; Japonya, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, Hindistan, Kanada, İtalya ve Güney Kore.
Türkiye, iki basamak düşüşle 32’nci sıraya geriledi
Marka değeriyle 2020’de listenin 30. sırasında yer alan Türkiye, 2021’de iki basamak düşüşle 32. sıraya geriledi.
İspanya Markası da, 2021’de 2020’ye göre bir sıra gerileyerek 12. sırada yer aldı.
ABD, bir yılda marka değerini yüzde 5 artırdı
ABD, bir yılda yüzde 5’lik bir marka değeri artışı kaydederek 24,8 trilyon ABD Dolarına ulaştı.
İkinci sıradaki Çin de, ulus marka değerini yüzde 6’lık artışla 19.9 trilyon ABD Dolarına çıkardı.
Endekse göre marka değerini hızlı artıran ülke yüzde 38 ile Estonya iken, Singapur ve BAE’nin marka gücü azaldı.
Brand Finance Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su David Haigh, kaybedilen marka değerini telafi etmenin yıllar alabileceğini söyledi.
Kaynak: gidahatti.com