Dijitalleşme, seyahat, tasarruf ve ekonomideki trendlerin nasıl bir araya geleceğine dair öngörülerin yer aldığı bir rapora göre pandeminin en önemli etkisi tasarruf alanında oldu. Pandemi sürecinde başlayan tasarruf trendinin 2022 yılında da devam edeceği öngörülüyor.
Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü 2022 yılında bireysel ekonomik beklentilerimize ışık tutan bir rapor açıkladı.
Pandeminin ardından ekonomide değişen dengeler, hane halkı tasarruflarını doğrudan etkiledi. 2022’de izlenecek en büyük değişim, hane halkı tasarruflarında ve bunun tüketici harcamaları üzerindeki potansiyel etkisinde olacak.
Özellikle, küresel hane halkı tasarruf oranı, pandemi öncesine kıyasla 2020-2021’de neredeyse iki katına çıkmıştı. Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü raporuna göre bu büyük değişimin etkisi devam edecek.
Perakende dijitalleşmede lider oldu
E-ticarete geçişte zirvenin neredeyse yüzde 20’sini perakende sektörü oluşturuyor ve bu durumun kalıcı olacağını görünüyor. Dijitalin küresel olarak yükselişte olmasıyla e-ticaret aboneliklerinde ciddi bir artış göze çarpıyor. 32 pazardaki abonelik ekonomisine ilişkin analize göre ülkelerin yaklaşık yüzde 88’i 2021’de bir önceki yıla göre aboneliklerde artış gösterdi.
Eski alışkanlıklara geri dönmek 3 yıl sürebilir
Covid-19 ve beraberinde getirdiği riskler, küresel ekonomiyi etkilemeye devam edecek ancak artan dijitalleşme sayesinde başlayan iyimser tabloyu göz önüne aldığımızda 2022 yılında tüketici taleplerinin artacağını ve deneyim ekonomisinin yeniden hız kazanacağını ön görülüyor.
2022’de harcama ve tasarrufun ekonomiye potansiyel etkisini daha iyi anlamak için birkaç senaryo üzerine kurgular da içeren rapora göre, ancak üç yıl içerisinde kademeli olarak eski alışkanlıklarımıza geri döneceğiz.
Eski alışkanlıkların geri gelmesinde seyahatin önemi büyük
Uluslararası seyahat için önlemlerin biraz daha gevşemesi 2022’de izlenmesi önemli bir gelişme olacak. 2021’de iç hat uçuşları ve keyfi seyahatlerde artış gözlemlenmişti. Sınırlar açılıp insanlar yeniden seyahat etmeye başladıkça, tüketiciler kriz öncesi deneyim harcamalarına geri dönecekler.
Öncelikler değişti
Ekim 2021’de yayımlanan Covid-19 Tüketici Etki Raporuna göre artık kendimiz için daha önemli konulara odaklanmak, fiziksel ve mental sağlığımızı önceliklendirmek, sevdiklerimizle kaliteli zaman geçirmek bizim için daha fazla önem taşıyor.