Dünya genelinde sınırlar arası online e-ticaret hacmi 1,6 trilyon doları aştı. B2C e-ticaretin yanı sıra son bir yıl içinde B2B ticaret de hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, bu hızlı büyümede global resesyonun etkisinin olduğunu belirtiyor ve “İhracat ve ithalatçılar artık geleneksel yöntemler yerine B2B pazar yerlerinden ticaret yapmayı tercih ediyor. Aranan ürünlerin kolayca bulunması ve yüzlerce toptancıdaki fiyatları kıyaslama imkanı sunmasından dolayı B2B e-ticaretin global pazar büyüklüğü günden güne artıyor” diyor.
Çiğdemli, B2B e-ticaretin büyüme hızının tüm online satışlardan daha fazla olduğunu vurguluyor. Statista Research’e göre, 2023 yılında B2B satışların yüzde 17’sinin e-ticaret kanalıyla gerçekleşeceği öngörülüyor. McKinsey & Company’nin araştırmasına göre, 2022’de B2B şirketlerinin yüzde 65’i yalnızca çevrimiçi satış yapıyor. Digital Commerce 360’ın verilerine göre ise B2B e-ticaretin global büyüme oranı, tüm online ticaretten yaklaşık olarak bir buçuk kat daha fazla.
Ayrıca, Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan e-ihracat destekleri güncellendi. Yeni destekler kapsamında, e-ihracat yapan şirketler 27 milyon liraya, B2B platformları ise 7,2 milyon liraya kadar farklı kalemlerde destek alabilecek. Bu rakamların özellikle KOBİ’ler için büyük bir fırsat olduğu düşünülüyor.
ResearchAndMarkets.com’un Küresel B2B E-ticaret Pazaryerleri 2022 raporuna göre, Amazon Business B2B pazar yerleri arasında lider konumda. Onu eBay, Walmart ve Alibaba takip ediyor. Diğer popüler pazar yerleri arasında Americanas Empresas, B2Brazil, Conrad, DHGate, Gloopor, Jumia, MaxAB, Mercateo, Scout Stock, TradeIndia, Tradeling, Unite, Wasoko, WeMENA ve ZAX yer alıyor. Ayrıca Hepsiburada, Gmarket, Otto, Profishop, Mirakl, Allegro, Global Sources, Tradekey, Indiamart, ecplaza, kompass, ec21, diytrade, europages, made-in-china, ecvv, globalsources, busytrade ve ThomasNet gibi platformlar da öne çıkan diğer pazar yerleri arasında bulunuyor.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.