Yıllık planlama yapan büyük işletmelerin yanı sıra kısıtlı bütçelere sahip küçük işletmeler de büyümek ve daha ileriye gitmek için çalışmalarını gerçekleştiriyor. Özellikle kısıtlı bütçelere sahip işletmeler için maliyetin az, etkinin büyük olduğu projelere ihtiyaç duyuluyor.
Uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, kısıtlı bütçe ile proje geliştirmenin 4 yolunu sıralıyor.
Google İşletme Profili oluşturun ve optimize edin
Google İşletme Profili (Google MY Business veya Google Benim İşletmem) yeni başlayanlar ve özellikle yerel işletmeler için etkili olabilir. Google’da bir ticari hesabınız varsa, siteye gitmeden bile bir müşteri edinebiliyorsunuz. Küçük işletmeler için etkileşimi artırma, arama sonuçlarında üst sırala yükseltme, potansiyel müşterileri gerçek müşterilere dönüştürme gibi önemli noktalara hizmet eden Google İşletme Profili işletmesini büyütmek isteyen kişiler için pozitif etki yaratacak bir başlangıçtır.
Ücretsiz tanıtım araçlarını kullanın
Ücretsiz araçlar, sınırlı bir bütçeye sahip yeni başlayanlar için harika bir seçenektir, çünkü bir pazarlamacı, farklı promosyon kanallarını para harcamadan test edebilir ve olası satış yaratma için en iyi taktikleri belirleyebilir. Kullanabileceğiniz ücretsiz pazarlama e-posta uygulamaları, tasarım programları ve Google reklam uygulamaları gibi araçlarla işletmenize belli bir ivme kazandırdıktan sonra uygun bir ücretli kanala geçiş yaparak ilerleyebilirsiniz.
Sosyal medya yönetimi taktiklerini kullanın
Aktif sosyal ağlar size bir web sitesi veya açılış sayfasından daha fazla satış ve potansiyel müşteri getirebilir. Potansiyel müşteri sayısını artırmak için markanın ses tonunu geliştirin ve çevrimiçi topluluğunuzdaki abonelerle doğrudan iletişim kurun. Görsellerinizi zenginleştirip hashtagleri kullanarak etkileşiminizi artırabilir, doğrudan kuracağınız iletişimi güçlendirebilirsiniz.
İş ekosisteminizi büyütün ve paydaşları kendinize çekin
rojenizi gelecekte ölçeklendirmek istiyorsanız, misyonunun ne olduğunu ve marka mesajının insanları bir araya getirip getiremeyeceğini düşünün. Topluluğunuz etrafında bir ekosistem geliştirin. Ağ oluşturmak ücretsizdir ve projeye büyük faydalar sağlar. Bir ekosistem tipik olarak yatırımcıları, sponsorları, ortakları, müşterileri, medyayı ve etkileyicileri içerir. Tüm bu oyuncuları marka misyonunuz etrafında birleştirmeyi başarırsanız, bu neredeyse bir zafer olacaktır.