Bu hafta İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen Avalanche (AVAX) blok zinciri konferansı yaklaşık 3.500 katılımcı ile gerçekleştirildi. Organizatörler, koronavirüsün etkileri azalırken yüz yüze etkinliklerin artan popülaritesinin kripto dünyası için yeni işaretler verdiğini söyledi.
AVAX konferansının popülaritesi, AVAX’ın fiyatında %24,5’lik düşüşe rağmen, 500 katılımcıyla düzenlenen geçen yıla göre oldukça arttı. Katılımcıların giriş ücreti olarak 600 dolara kadar ödeme yaptığını da göz önünde bulundurabiliriz.
3 gün süren etkinlikte AVAX ekosisteminin yanı sıra kriptoların geleceği ve NFT’ler gibi popüler konular ele alındı. Konferansa Türkiye’den Togg CEO’su da konuşmacı olarak katıldı. İşte konferansta öne çıkan başlıklar.
Avalanche kendi cüzdanını duyurdu
Avalanche, Core adlı kendi cüzdan uygulamasını duyurdu. Core, Bitcoin köprüleme işleviyle gelecek. Avalanche ayrıca, ekosistemine daha fazla varlık getirmeyi ve kullanıcı deneyimini basitleştirmeyi amaçlayan iki girişim duyurdu.
Duyuruyu yapan Ava Labs Ürün Başkanı Nick Mussallem cüzdan ile ilgili olarak, «Core sadece bir cüzdan değil. Güvenli cüzdan mimarisini başka hiçbir cüzdanda bulunmayan teknolojiyle birleştiren köratörlü bir Web3 işletim sistemi olacak.
Togg, mobilite ekosistemine blok zinciri teknolojisini getiriyor
AVAX Zirvesi’nde konuşan Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, otomobili yeni nesil akıllı bir mobilite cihazına dönüştürdüklerini belirtti:
“Akıllı cihazımızı tasarlarken, ihtiyaç duyacağı iş modelleriyle beraber o ekosistemi kurmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Akıllı cihazımız, blok zinciri platformumuz Toggen, startup iş birliklerimiz ve çevik çalışma şeklini benimseyen ekibimiz ile dekarbonizasyon, akıllı yaşam, e-cüzdan, akıllı lokasyon, uzaktan güncelleme, akıllı bağlantı hizmetleri sayesinde kullanıcılara kesintisiz bir mobilite deneyimi sunacağız.”
NFT’ler nereye evriliyor?
Barselona’da NFT’ler de ele alınan konular arasındaydı.
Fiziksel ürünleri dijital kimliklere bağlayan bir ekosistem olan Legitimate’in CEO’su Calvin Chan,Web3’e girmek isteyen markaların NFT’leri bir pazarlama ürünü olarak gördüğünü söyledi.
Chan’a göre markalar, pazarlamanın ötesinde düşünmeli ve NFT’lere tüketicilerin özgünlük ve kimlik hakkında nasıl düşündüklerini değiştirecek bir araç olarak bakmalı.
Calvin Chan NFT alanında yanlış giden bir konuyu da işaret etti: “Temel olarak, birçok proje ve tasarımcının yaptığı hatalardan biri Web3 teknolojisini Web2 deneyimlerine yansıtmak. Herhangi bir profil resmini avatar olarak kullanmak, NFT’lerin geleceği olmayacaktır.”