Ev geliştirme perakendecilerinden Koçtaş, dijital mağazasını pazaryerine dönüştürdü. Pazaryeri projesiyle Koçtaş, tedarikçi ağını genişleterek yüz binlerce ürün ve birçok satıcıyla işbirliği yapmayı planlıyor.
Koçtaş’ın pazaryeri projesi, müşterilere taksit avantajları, nakliye-montaj hizmeti ve mağazadan teslim alma gibi seçenekler sunarak talepleri karşılamayı amaçlıyor. Koçtaş, müşteri memnuniyetini artırmak ve ev ihtiyaçlarının tamamını karşılayan bir platform olmak istiyor. Pazaryeri projesiyle birlikte ürün çeşitliliğinde önemli bir artış bekleniyor ve Koçtaş, müşteri deneyimini geliştirmek için fiziksel mağazalarını teslimat noktaları olarak kullanıyor.
Koçtaş’ın pazaryeri projesi, diğer pazaryerlerinden farklılaşmak için fiziksel mağaza gücünü, dijital kanallardaki varlığını ve Koç Grubu’nun desteğini kullanıyor. Ayrıca müşterilere taksit avantajları sunarak ödeme kolaylığı sağlıyor.
Ev geliştirme perakendeciliğinde müşterilere tercih olanağını sunabilmenin önemli olduğunu ifade eden Koçtaş Genel Müdürü Devrim Kılıçoğlu, “Online Pazaryeri projemiz ile mevcut ürün yelpazemizi genişletirken aynı zamanda yeni kategorilerimiz de olacak. Ürünlerimizi müşterilerimize isterlerse eve teslim, isterlerse de “Ara, Tıkla & Teslim Al” adını verdiğimiz “Click & Collect seçeneklerimizle ulaştıracağız. Şu an 100.000 ürün ve 316 satıcımız bulunuyor. Yıl sonuna kadar toplamda 500 bin ürüne ve 1000’in üzerinde satıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. Birinci yılımızda Mobilya, Bahçe, Banyo, Mutfak, Isıtma ve Dekorasyon kategorilerine odaklanıp sonrasında diğer kategorilerde de hızla zenginleşeceğiz. Şu anda tasarımsal anlamda ilk bakışta büyük bir değişiklik görülmese de yeni birer arama kutusu ve kategori ağacı hazırladık. Ürün içeriklerimizi zenginleştirirken; müşteri değerlendirme altyapısını ve müşteri yolculuğu takibi sistemini de hayata geçirdik. Ayrıca sistem entegrasyonu ve satış geliştirme için oldukça önemli olan tedarikçi eğitim portalı uygulamasını devreye aldık. Projemizin ikinci aşamasında tasarım ve arayüz konularında daha radikal değişiklikler de yapmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.