Dünyanın önde gelen fintech şirketi, bir ödeme aracı olarak kripto paralara ilişkin tutumları kapsayan bir rapor yayınladı. 2022’de ödeme için kripto para kullanma konusu hem iş yerleri hem de müşteriler arasında büyük ilgi görüyor.
Wordpay ve Crypto.com’un ortak çalışması «Crypto for Payments» raporuna göre, müşterilerin %40’ı kriptolarıyla bir şeyler satın almak isterken, satıcıların %60’ı bu yıl kripto kabul etmeye ilgi gösteriyor.
Rapor, iş yerlerinin daha geniş bir müşteri tabanına hitap ederken daha düşük işlem ücretlerinden ve anlaşmazlık maliyetlerinden yararlanabileceğini iddia ediyor.
Satıcıların çekindiği en önemli konu, kripto paraların fiyat volatilite eğilimi olması. Satıcılar, ertesi gün değerlerinin önemi ölçüde düşebileceği korkusuyla bu varlıklar için satış yapmakta tereddüt edebilirler.
Satıcılar arasında, ödeme için kripto kabul etmeye en büyük ilgiyi %80 ile lüks kategorisindekiler gösteriyor. Müşteriler, kripto ödemelerini daha fazla seyahatlerde kullanmaya ilgi gösteriyor, ancak turizm sektörü kripto kabul etmeye sıcak bakmayanlar arasında çoğunlukta görünüyor.
Crypto for Payments çalışması, 1,5 milyon WorldPay kullanıcı ve 110 bin Crypto.com müşterisi üzerinde yapıldı. Visa tarafından yürütülen benzer bir araştırma, küçük işletme sahiplerinin %25’inin bu yıl kripto kabul etmeyi planladığını ortaya koydu.
Rapor linki: https://assets.ctfassets.net/hfgyig42jimx/30h7FZ7l4mgSreL50EiEAf/92719c05fe8275f0fccc39c76a02dbbc/cryptodotcom_worldpay_crypto_for_payments.pdf