Instagram CEO’su Adam Mosseri, şirketin aktif olarak NFT ve kullanıcı kitlesini Instagram’a çekebilmenin yollarını araştırdıklarını açıkladı.
Meta’nın sahip olduğu resim paylaşım sosyal platformunun bu yılın başlarında NFT alanı üzerine çalıştığı söylentileri dolanıyordu. Eski adıyla Facebook’un hedefine Metaverse’i koymasıyla çalışmaların hız kazandığı düşünülebilir.
Haziran ayında, NFT’lerin Instagram’a girişi hakkında ayrıntılar paylaşılmış ve sosyal medya platformunun aktif olarak NFT entegre etme özelliği «Koleksiyonlar» ekran görüntüleri yayınlanmıştı.
Ardından Ekim ayında Instagram’ın MetaMask gibi dijital cüzdan bağlama özelliği ekleyerek «Koleksiyonlar» üzerinde çalışmaya devam ettiğini duyurdu. Aralık ayında, daha fazla dijital cüzdan seçeneği eklendiği söylenmişti.
2021 yılı, NFT sahnesi için oldukça hareketli geçti. NFT pazarlarını takip eden Nonfungible’a göre, geçen hafta 335 milyon dolarlık satış gerçekleşti. NFT haftalık satış rakamları, yılın başından bu yana her hafta ortalama 2,6 milyon dolarlık değişimle %12.780 arttı.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.