Bir mesajı yaymak için haber mecralarını ya da sosyal medya Influencer’larını kullanmanın ne kadar kolay olduğunu görmek şaşırtıcı. Bir haberin yanlış bile olsa bir maliyet karşılığı yayınlanması ise tamamen kötü bir amaca hizmet etmektedir. Geniş kitlelere hitap edebilen toplulukların etik değerleri var mı, yoksa konu sadece parayla mı ilgili?
Yakın zamanda internete sızdırılan Influencer fiyat listesi milyonlarca insana ulaşmanın ne kadara mal olabileceğini ortaya koydu.
@zachxbt adlı Twitter kullanıcısının sızdırdığı listeye göre, 114 kripto odaklı influencer aracılığıyla yaklaşık 20 milyon Twitter kullanıcısına ulaşmanın maliyeti 80 bin dolar.
Tanıtımınızı Youtube’da yapmayı düşünürseniz, 432 bin aboneye ulaşmanın maliyeti 282 bin dolar. Instagram üzerinden 13 milyon kullanıcıya ulaşmak ise sadece 11 bin dolar ediyor. Çoğu zaman ise mesajın doğruluğu kontrol bile edilmiyor.
Türkiye’de ana akım medya da işin içinde
Slot Medya’nın hazırladığı Memleket Medyası adlı belgesel, Türk ana akım medya yayınları üzerinden dilediğiniz mesajı nasıl kolaylıkla yayınlanabileceğini gözler önüne seriyor.
Sahte açık bulma haberlerinden sıkılan Utku, konunun kaynağına inmek için yaptığı araştırmalarda «Tanıtım Yazısı» sektörünü ve para karşılığı haber paylaşmanın barındırdığı tehlikeleri ifşa ediyor.
“Tanıtım yazısı” sektörü ve Influencer’ları hedefleyen yenilikçi yasalara ihtiyacımız var. Sosyal ağlarda, haber sitelerinde ve hatta TV kanallarında paylaşılan mesajlara ne kadar titizlik gösterildiği endişe verici, tanıtım olduğu açıkça belirtilse bile.