Yıl başında içten yanmalı motor geliştirmeyi bıraktığını ilan eden Hyundai, elektrik dönüşümünü hızlandıracak yol haritasını açıkladı.
Hyundai motor geliştirmeyi bıraktı
Plan kapsamında Hyundai Motor Company, yıllık küresel bataraya elektrikli otomobil (BEV) satışlarını 1,87 milyon adede yükseltmeyi ve 2030 yılına kadar yüzde 7’lik bir küresel pazar payı seviyesini güvence altına almayı hedefliyor. Hyundai ayrıca, orta ve uzun vadede elektrifikasyon için 16 milyar dolar yatırım ayırırken, tüm yeniliklerini Hyundai ve Genesis markaları altında gerçekleştirecek.
Hyundai, Kore ve Çek Cumhuriyeti’ndeki mevcut BEV üretim tesislerine ek olarak yakın zamanda hizmete açacağı Endonezya fabrikasından da yararlanacak. Böylelikle, BEV üretim üslerini kademeli olarak genişletmeyi planlıyan Hyundai, tüm pazarlara daha aktif bir şekilde hizmet edecek. Ayrıca Hyundai, gelecekteki BEV’lerin rekabet gücünü artırmak için pil tedariğini de çeşitlendirecek.
Hyundai’nin 2022 başında paylaştığı gibi, bu yıl yüzde 13- 14 gelir artışı ve yüzde 5,5- 6,5 yıllık faaliyet kâr marjı planlıyor. Şirket, toplam araç satışlarının 4,3 milyon adedi aşmasını da hedefliyor.