Metaverse’in internetin bir sonraki adımı olduğu söyleniyor ve gerçekten bazı büyük şirketler üzerinde büyük yatırımlar planlıyorlar. Sadece büyük şirketler de değil, etrafında bütün bir ekosistem kuruluyor.
Metaverse karmaşık bir kavram gibi geliyor, bu yüzden onu parçalayarak başlayalım ve tam olarak ne olduğunu ve iş piyasası için ne anlama geldiğini görelim.
Metaverse, sanal olarak geliştirilmiş fiziksel gerçekliğin yakınsaması ile yaratılan ve tüm sanal dünyaların, artırılmış gerçeklik ve internetin toplamı dahil olmak üzere uzayda fiziksel olarak kalıcı olan ortak bir sanal paylaşımlı alandır. Ve metaverse’yi sürükleyici bir şekilde tam olarak deneyimlememiz birkaç yıl daha alabilirken, aslında işin başında bile değiliz.
Gerçekte, hiç kimse Metaverse’e sahip olamaz. Bunun yerine, herkes onun bir parçasına sahip olacak. Yani neredeyse gezegendeki en büyük şirketler şu anda iş piyasası için gerçekten iyi olan meta verinin bir parçası için savaşıyorlar. Sadece Facebook bu büyük vizyon üzerinde çalışmaya başlamak için 15.000’den fazla iş yarattıklarını duyurdu. Yani kesinlikle, tonlarca fırsat ortaya çıkıyor.
Peki, bu fırsatlar nerede ve metaverse trendinden nasıl faydalanabiliriz?
Metaverse’de bulunması muhtemel altı iş kategorisi vardır.
Birincisi yaratıcılar, varlıkları yaratanlardır. onlar sanatçılar, moderatörler, diyalog yazarları, kameramanlar, moda tasarımcıları. Metaverse için içerik oluşturanlar olacaklar.
İkinci kategori sanatçılardır. Gerçek zamanlı olarak içerik oluşturanlardır. sanatçılar, müzisyenler, onlar icracı olacaklar. Bu gerçek zamanlı içerik kategorisini oluşturacağımızı söyleyen işler bunlar.
Üç numara, iki dünyayı birbirine bağlayan olacaklar. Metaverse’deki fiziksel gerçekliğe ve sanal gerçekliğe bağlayanlar olacak.
Dördüncü kategori topluluklar. İnsanları metaverse içine çeken, içeride zaman geçirmesini teşvik eden pazarlamacılar ve müşteri destek ekibi.
Beşinci kategori, metaverse’i tasarlayan ve inşa edenler.
Altıncı kategori katılımcılar.
Mevcut iş fırsatlarına bakacak olursak, çoğunlukla altı kategoriden birine giriyorlar. Özellikle erken dönemde, inşa etme ve içerik oluşturma kategorilerine yoğunlaşılıyor. Diğer kategorilerin arzı için metaverse’i oluşturmamız ve içini doldurmamız gerekiyor.
NFT değişim platformu geliştirebilen bir arka uç mühendisi gibi işler için bazı iş fırsatları da olacak. bu açıkça çok teknik bir rol, ancak öyle bir platformu tasarlayabilmek için çok fazla yaratıcılığa sahip olmak da gerekiyor.
Muhtemelen sanal moda tasarımı veya sanal deneyim tasarımcısı ve içerik yapımcısı gibi işler görmeye başlayacağız. Nike şu anda sanal ürün tasarımcıları işe almaya başladı bile.
Ardından, iş piyasasında ortaya çıkan diğer dört kategoride giderek daha fazla iş görmeye başlayacağız. Sanal avukat veya sanal Tur rehberi. Metaverse’de seçenekler sonsuz.
Metaverse’i tecrübe etmeye ne kadar çok başlarsak, gerçek hayattaki işlerin çoğunun aslında metaverse işlerine çevrilebileceğini o kadar çok göreceğiz.