Param Kurucu ve CEO’su Emin Can Yılmaz, Param’ın büyüme yolculuğunu, 2022 değerlendirmesini ve yeni dönem hedeflerini paylaştı.
2022 yılını rekor büyümeyle kapattıklarını belirten Yılmaz şunları söyledi: “Kullanıcılarımızla kurduğumuz güven ilişkisini, başarımızın en büyük kaynağı olarak görüyoruz. 2022 yılının sonunda da oldukça başarılı bir tablo çizdik. Yüklediğiniz kadar harcayabildiğiniz ve harcadıkça anında nakit iade kazanabildiğiniz Param’ın kullanıcı sayısı 5 milyona, kart sayısı 7 milyona ulaştı. Kullanıcı sayımızdaki artışla birlikte Param ile yapılan harcamalar 9,2 milyar TL oldu. Pazar payımız yüzde 33 olarak gerçekleşti.”
Türkiye’deki en değerli fintek şirketi
Param’ın, sektörel deneyimi ve potansiyeli ile uluslararası yatırımcıların da gözdesi haline geldiğini ifade eden Yılmaz, şimdiye kadar verdikleri büyük emeğin meyvelerini 2022 yılında topladıklarını söyledi. Yılmaz, aldıkları büyük yatırımı şu sözlerle değerlendirdi: “Yatırımcılarımızın bize olan güveni sonucunda sektörün aldığı en büyük değerleme ile yatırım aldık. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) başta olmak üzere CEECAT Capital, Alpha Associates ve Revo Capital’in katıldığı ilk yatırım serimizi tamamladık. 217 milyon dolar değerleme üzerinden aldığı yatırımla Param, Türkiye’deki en değerli fintek şirketi. Bu gelişme, yenilikçi finansal deneyimler tasarlama yolunda motivasyonumuzu daha da artırdı.”
“Paradan fazlası” mottosuyla hizmet veren Param, nakit iade faydası ile kullanıcıları mutlu ediyor. Kullanıcıların her zaman yanında olduklarını ifade eden Emin Can Yılmaz, “Harcadıkça kazanma deneyimi yaşatan Param, 2022’de de Paramlılara avantaj sağladı. 2021 yılına oranla dağıttığımız nakit iade tutarı yüzde 304 artış gösterdi” dedi. Emin Can Yılmaz, Param ile 2022 yılında sağlanan nakit iadenin 29 milyon TL olduğunu söyledi.
ParamPOS büyüme trendini sürdürdü
Param Kurucu ve CEO’su Emin Can Yılmaz, Türkiye’nin lider sanal POS çözümü ParamPOS’un finansal sonuçlarını da paylaştı. Düşük komisyon oranıyla, dünyanın her yerinden ödeme alma ve ertesi gün tahsilat imkanı sunan ParamPOS; büyüme trendini 2022’de de geliştirerek sürdürdü. Emin Can Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti: “Geçen yılın verilerine kıyasla ParamPOS’un işlem adedi yüzde 144 artarak 109 milyona, işlem hacmi yüzde 175 oranında büyüyerek 37,4 milyar TL hacme ulaştı. Üye iş yerleri sayısında da 63 bine ulaşan markamız, bu alanda da geçen yıla göre yüzde 135 oranında artış gösterdi.”
“30’dan fazla ürünü kullanıma açıyoruz”
Emin Can Yılmaz, Param’ın yeni markası ParamTech hakkında da bilgiler verdi. Elektronik para ve ödeme kuruluşu lisanslarını alan yeni şirketlerin, tüm teknoloji ihtiyaçlarını ParamTech üzerinden sağlayarak faaliyetlerine başlayabildiğini belirten Yılmaz; “250 kişilik donanımlı teknoloji ekibinin çalıştığı ParamTech, özellikle kart operasyonlarını gerçekleştirebilmeyi mümkün kılan ‘Processing’ ürünüyle fark yaratıyor. Finansal teknolojinin deneyim gerektiren en önemli alanlarından birisi olan ‘Processing’ ile birlikte farklı ihtiyaçlar için geliştirdiğimiz 30’dan fazla ürünü tüm fintek kuruluşlarının kullanımına açıyoruz” dedi.
2023 hedefleri
Param UK markasıyla ilgili de bilgiler veren Emin Can Yılmaz, 2023’te yurt dışında Param’ın adını daha çok duyurmak istediklerini belirtti. Yılmaz, şunları söyledi: “Param’ın büyüme hedeflerini Türkiye ile sınırlı tutmuyoruz. Bu nedenle 2022’de Param UK markamızı hayata geçirdik. Şu an Param UK ile İngiltere içerisinde ve İngiltere-Türkiye arasında hızlı ve kolay para transferi sağlıyoruz. Birleşik Krallık’ta yaşayan, banka hesabı açmakta zorlanan ve bankalarla iletişimde sıkıntı yaşayan kullanıcılara Param UK ile destek veriyoruz. Yakında Param TR ile birlikte, Türkiye’den İngiltere’ye de para transferi yapılabilecek. İngiltere’de büyüme ve pazar payımızı artırma çalışmalarımıza ek olarak, yeni yatırımlarla diğer Avrupa ülkelerine açılacağız. Türkiye’den Avrupa’ya teknoloji ihracatımız devam edecek. Avrupa’ya açılarak gelirlerimizin önemli bir kısmını yabancı para olarak elde etmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Yeni ekosistem
Emin Can Yılmaz, 2023’te yeni bir ekosistem kurarak yollarına devam edeceklerini ifade etti. Yeni ekosistemi oluşturan uygulamalarla ilgili de konuşan Yılmaz, şunları söyledi: “Sağladığımız faydaları çoğaltmak istiyoruz. ‘Param Bireysel’ ürünlerimiz ile bireysel kullanıcıların tüm finansal ihtiyaçlarına cevap verecek bir uygulama sunacağız. ‘Param Ticari’ ise ticari işletmeler için gerekli bütün finansal ihtiyaçların toplandığı tek nokta olacak. Bir diğer yeni hizmetimiz ‘Param Next’ servis platformu; finansal çözümleri ve ürünleri anında ve kolay bir şekilde, iş modelinden bağımsız olarak entegre etmeyi sağlayacak. ‘Param Global’ ise İngiltere ve Hollanda merkezli, Avrupalı tüketicilerin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek global finans uygulaması olacak.”
Emin Can Yılmaz, Param Grup şirketlerinin 2023 yılındaki hedeflerinden de bahsederek sözlerine şöyle devam etti: “İşimizi çok severek yapıyoruz. Bu sevgi ve adanmışlık, başarıyı da beraberinde getiriyor. Her yıl bir önceki döneme kıyasla daha iyi sonuçlar alıyoruz. 2023 yılı için de büyük hedeflerimiz var. Param’ın bireysel ürünleri ile 2022 yılında 9,2 milyar TL olan alışveriş tutarını 2023’te 23 milyar TL’ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu yıl ParamPOS’ta ciro hedefimizi 113 milyar TL olarak belirledik.”