EY tarafından yapılan analize göre, elektrikli araçların satışları, beş yıl içinde diğer araçları domine edecek. 2045 yılına kadar, elektrikli araç dışı satışlar toplam satışların yüzde 1’inden daha azına düşecek.
Ernest & Young (EY) araştırma ve analizine göre, ABD, Çin ve Avrupa’daki elektrikli araç (EV) satışları, diğer tüm motorları önceden beklenenden beş yıl daha geride bırakacak. Rakamlar, EY’nin 2050 yılına kadar mobilite ürünleri ve hizmetlerinin arz ve talebine ilişkin bir görünüm sağlayan yapay zeka (AI) destekli bir tahmin modelleme aracı olan EY Mobility Lens Forecaster’ı piyasaya sürmesiyle geldi.
En son tahminler, 2028 yılına kadar Avrupa’daki EV satışlarının diğer güç aktarma organlarını geride bırakacağını gösteriyor. Bu trend, 2033 yılına kadar Çin’de ve 2036 yılına kadar ABD’de tekrarlanacak. toplam satışların %1’inden az. Elektrikli araç satış hacimleri açısından, 2032’den 2050’ye Çin’in liderlik etmesiyle Avrupa’nın 2031’e kadar öncülük etmesi bekleniyor.

EY Global Gelişmiş Üretim ve Mobilite Lideri Randall Miller şunları söylüyor:
“Değişen tüketici tutumları, iddialı iklim odaklı düzenlemeler ve teknoloji evriminin bir karışımı, araç satın alma ortamını sonsuza dek değiştirmek üzere. Otomotiv endüstrisi elektrifikasyona doğru hareketi daha tam olarak benimsemeye başlamış olsa da, bu sismik değişimin etkisi pek çok kişinin beklediğinden daha erken geliyor. Bu yeni görünümün, altyapı ve elektrik üretimi ve depolaması açısından hükümetler ve enerji endüstrileri üzerinde de etkileri var ve ileriye dönük kuruluşlar, bu verileri, çok fazla burada olacak olan bu yeni EV baskın pazara sorunsuz bir geçiş sağlamak için zaten kullanıyorlar. beklenenden daha erken.”
Yeni bir pazar
Küresel otomobil endüstrisi, COVID-19 salgını nedeniyle karşılaştığı sorunlardan kurtulmaya devam ederken, yeni bir grup otomobil alıcısı tarafından karşılanacak. EY analizine göre, araç paylaşımı ve toplu taşıma yerine mülkiyeti reddeden birçok kişi COVID-19 pandemisinin gölgesinde yeniden değerlendirildi.
Kasım ayında yayınlanan EY Mobilite Tüketici Endeksi, araç sahibi olmayanların neredeyse üçte birinin önümüzdeki altı ay içinde bir araba satın almayı planladığını (%19 yeni, %12 kullanılmış araba almayı planlıyor) ve bunların yaklaşık yarısının Y kuşağı olduğunu gösterdi. . Hem mevcut araç sahipleri hem de araç sahibi olmayanlar arasında %30’u bir sonraki satın alımları için ICE olmayan (içten yanmalı motor) bir aracı tercih edeceklerini söyledi.
Düzenleyici destek açısından, yeni ABD yönetiminin duyuruları, elektrikli araç satın alma teşviklerinin sürekliliğini ve şarj altyapısının geliştirilmesini içeriyor. Avrupa’da elektrikli araç satın alma teşvikleri, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Avusturya’daki COVID-19 ile ilgili yardım önlemlerinin bir parçasıdır. İngiltere, 2030’dan itibaren ICE araçlarının satışını yasaklayacağını açıkladı. Çin ayrıca düzenleyici önlemler, geniş ürün yelpazesi ve artan müşteri talebi ile elektrikli otomobillere desteğini sürdürüyor. Tedarik perspektifinden bakıldığında, dünya çapındaki otomobil üreticileri, benzinli ve dizel motorlu araçlar için EV’ler lehine kendi alacakaranlık tarihlerini belirlemeye başladılar.

Tahmin etmenin daha iyi bir yolu
EY otomotiv analistleri ve veri bilimcileri, EY Mobility Lens Forecaster’ı, mobilite talebini ve arzını etkileyen çeşitli değişkenleri analiz etmek için AI kullanan bir sinir ağı modeli üzerinde oluşturdu. Bunlar, tüketici davranışını, düzenleyici eğilimleri, teknoloji gelişimini (araç ve ekosistem) ve üreticilerin ilan edilen stratejilerini yansıtan değişkenleri içerir. Model, kesintiler ve mevcut teknoloji de dahil olmak üzere sürekli değişen gerçekliğe ayak uydurmak için yeni pazar girdileriyle düzenli olarak güncellenir. Tahminleri gerçek sonuçlarla eşleştirildiğinden, model hesaplamalarını ayarlar ve gelecekteki tahminler için herhangi bir hatadan ders alır, zamanla daha akıllı ve daha doğru hale gelir.
Adaptasyon kabiliyeti göz önüne alındığında, EY Mobility Lens Forecaster, EY sektörler arası eMobility teklifinin merkezinde yer alarak ve EY UtilityWave gibi çözümlerle bağlantı kurarak, işletme veya hükümet planlama kararlarını bilgilendirmeye yardımcı olmak için olası gelecek senaryoları için tahminler de üretebilir. Gelecekteki kararları daha iyi bildirmek için mevcut bir enerji ağındaki verileri kullanır.