Ekici, global büyüme stratejisi doğrultusunda ihracat ağına Avrupa Birliği ülkelerini ekledi. Şirketin Avrupa Birliği’ne yaptığı süt ve süt ürünleri ihracat başvurusu kabul edildi.
Ekici, ilk etapta marka tescil belgesi aldığı Belçika, Hollanda, Lüksemburg, Almanya, Avusturya ve Fransa’ya üçüncü çeyrekte ilk ihracatını gerçekleştirmeyi hedefliyor. Şirket, Avrupa Birliği pazarına özel üretimler dahil olmak üzere 24 çeşit peynir ürünüyle giriş yapacak.
Uluslararası pazarda markalaşarak büyüme stratejisini ana hedef olarak konumladıklarının altını çizen Ekici Peynir Genel Müdürü Burçin Ekici, “Geçtiğimiz yıllarda ABD’ye ihracata başladık ve bu zorlu pazarda doğru stratejilerle önemli bir pay elde ettik. Tüm ülkeler bazında toplam ihracatımıza baktığımızda ise 2021-2022 yılı kıyaslamasında önceki yıllara göre %48 ihracat hacmimizi artırdık. Hijyenik ve sağlıklı koşullarda son teknolojiyle üretilen kaliteli peynirlerimizi ABD ve Çin başta olmak üzere Kıbrıs, Afganistan, Kuveyt, Ürdün, Libya, Azerbaycan, Malezya, BAE, Türkmenistan ve Irak gibi birçok ülkeye ihraç etmeye devam ediyoruz” şeklinde konuştu.