Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Ekonominin Dönüştürücü Gücü: E-Ticaret Etki Analizi 2020 raporuna göre, e-ticarete katılan işletme sayısı 2015’ten bu yana yüzde 42 oranında arttı. Rapora göre, 2020’de Türkiye’de gerçekleşen online harcamaların toplam tutarı 226 milyar TL. E-ticaret harcamaları pandemi etkisiyle yüzde 45 oranında büyüdü. Rapora göre, online alışverişlerin yüzde 63’ü mobil uygulamalar üzerinden yapıldı.
E-ticaretin yaygınlaşmasıyla, işletmelerin tüketiciyle etkileşimi de değişti. İşletmeler dijital ortamın sürekli ulaşılabilir gücünü kullanmak amacıyla dijital reklamcılığa yöneliyor. Dijital reklamcılıkta en çok başvurulan yöntem ise Sosyal medya oldu. Sosyal medya reklamları yayımlanan işletmelerin oranı yüzde 63’e kadar yükselmiş durumda.
Türkiye, dijital reklam yatırımlarında Avrupa’da en fazla büyüyen ülke oldu
Online satış yaparak toplam satışını artırdığını belirten işletme oranı yüzde 75. Tübisad raporlarına göre, toplam satışlarında artış sağlayan işletmelerin yüzde 22’si ek istihdama ihtiyaç duyuyor. TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli’ye göre daha büyük bir ihtiyaç var: «E-ticaret ile bağlantılı birçok yan sektör var. Tüm sektör paydaşlarını hesaba katarsak, sektörde ek istihdam ihtiyacı duyan firma oranı yüzde 50’den fazladır.»
E-ticaret uzmanı, e-ticaret yöneticisi, pazarlama uzmanı, grafiker, SEO uzmanı, lojistik uzmanı, sosyal medya temsilcisi, çağrı merkezi personeli, depo personeli, yazılımcı, proje yöneticisi ve analist gibi birçok uzmanlık, online satış yapan işletmelerin ihtiyaç listesinde.
Pandemi ile birlikte büyüyen online alışveriş, ülkemizde nispeten yeni ve gelişen bir sektör. Uzmanlara göre normalleşmenin ardından büyümeye devam edecek. Sektörün ihtiyaç duyduğu uzman personel açığı, kariyer hedefleyen gençler için çok fazla fırsat bulunduruyor.