Kasım indirimleriyle birlikte en hareketli dönemini yaşayan e-ticaret sektöründe 2022’nin ilk 10 ayında en çok şikayet edilen konuların başında satın alınan ürünün ya da hizmetin iptalinde ve iadesinde yaşanan sorunlar geldi.
Çözüm platformu Şikayetvar, büyük indirim dönemine girilirken e-ticaret sektöründe tüketicilerin sıkça şikayet ettiği konuları derledi. Rapora göre 2022’nin ilk 10 ayında platforma e-ticaret ile ilgili 350 bin 21 şikayet geldi.
E-ticaret sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konu satın alınan ürünün ya da hizmetin iptalinde ve iadesinde yaşanan sorunlar oldu. Fiyat artışı, faturalandırma ve ödemede yaşanan sıkıntılar en çok şikayet edilen ikinci konu olurken, ürünlerin kalitesizliği, personel davranışı, ürünün teslim edilmemesi öne çıkan diğer konular oldu. Diğer şikayet konularıysa şöyle sıralandı: Ayıplı ürün satılması, eksik ya da yanlış ürün gönderimi, ürünün tedarik edilememesi, kampanyaların yanıltıcı olması.
2021’in ilk 10 ayı ile 2022’nin aynı karşılaştırıldığında e-ticaret sektörüyle ilgili bilgi almak için platformu ziyaret edenlerin sayısının da arttığı gözlemleniyor. 2021 ilgili döneminde ziyaret sayısı 18 milyon 756 bin 15 iken 2022’de ziyaret sayısı 21 milyon 626 bin 398 oldu.