E-ticarette ciro 380 milyar TL’yi geçti. bununla birlikte, açılan yeni şirket sayısı yılda 100 bin bandını aştı, markaların pazarlama rekabeti kızıştı.
Türkiye’de 2020’de 90 binin üzerinde ve 2021 yılında ise 100 bini aşkın işletme faaliyete geçti. Kuruluşların ticari faaliyetteki ilk tercihinin e-ticaret ve online satış alanı olmasıyla birlikte elde edilen ciro 381 milyar TL’ye ulaşırken, bu noktada ciddi bir rekabetin de önü açıldı.
2021 pazarlama bütçelerinde aslan payını bir önceki yıla göre yüzde 42 yükselen ve 7.9 milyar TL’yi aşan dijital reklamlar aldı. Kaydedilen artışta Türkiye’de internet kullanım süresinin günlük 8 saati geçerek Avrupa’da ilk sırada yer alması ve 60 milyona yaklaşan Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya platformu üyelik sayısının payı büyük oldu.
2021 yılında bütçesini doğru kullanan ve hedef kitlesini belirleyen çalışmalarda istenilen sonuçlara ulaşıldığını bildiren dijital marketing firması Digital Exchange, markalara rekabet gücünü artıracak önerilerde bulundu.
Hedef kitleyi belirleyin
Dijital marketingde ilk kuralın hedef kitleyi belirlemek. Digital Exchange’in pazarlama ekibine göre bir markaya düşen sorumluluklar şunlardır:
- Marketing yapacağı ürün ve hizmeti doğru seçmeli
- Bu ürün ve hizmeti hangi kitleye sunacağını belirlemeli
- Hedef kitlenin alım gücünü ve satın alma arzusunu ölçmeli
- Kitlenin kanaat önderi olarak göreceği Influencer seçilmeli
- Influencer’ın kitleye tam olarak sesleneceği kampanya içeriği tespit edilmeli
- Kampanya doğru sosyal medya alanında, doğru zamanda faaliyete geçmeli
- Kampanya ile marka bilinirliğinin mi artır artırılacağı, ürün satışına mı yöneleceği bilinmeli
- Gerçekleşen marketing sonuçları analiz edilmeli ve ileriki kampanyalar için kullanılmalı.
Doğru bütçe
Bütçesi doğru kullanılmış bir kampanyanın en önemli belirteci pazarlama kampanyasındaki bir tıklama bedelinin, o ürünü satın alma bedelinden daha düşük olmasıdır. Bir Influencer için 100 bin TL’lik bir bütçe ayırırsanız ve karşılığında 40 bin TL’lik bir ciro elde ederseniz, kampanyadan 60 bin TL’lik bir zararla ayrılmış olursunuz. Ama kampanya karşılığında 250 bin TL’lik satış elde ederseniz, bu size tıklanma başına 15 TL’lik bir kâr getirmiş olur. Markaya yarar getiren kampanya da böyle bütçelendirilir. O nedenle profesyonel ekiplerle Influencer kampanyası yapmak daima markalara artı değer sağlar.