E-ticaret ekosistemi araştırma rapora göre, e-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre %46 oranında artarak 3,4 milyar adet siparişe ve %69 artış ile 381,5 milyar TL hacme ulaştı.
iyzico, Dogma Alares ve ETİD tarafından hazırlanan 2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu, 2021 yılında GSYİH’nin %4,5’inin ve toplam perakende sektörünün %17,6’sının perakende e-ticaret satışlarından oluştuğunu gösteriyor.
2021’in en hareketli zamanı Black Friday haftası oldu
Türkiye’de 2021 yılında en fazla sayıda online alışveriş, 22 Kasım Pazartesi günü yapıldı. Gün bazında en yüksek satış hacmi ise Black Friday’de, yani 26 Kasım Cuma günü elde edildi. Black Friday günü aynı yılın ortalama bir günüyle kıyaslandığında 3 kat satış hacmi ve 1,8 kat işlem hacmi gerçekleşti.
2019’da 138 TL olarak hesaplanan ortalama sepet büyüklüğü; 2021’de 146 TL’ye ulaştı. E-ticaret alışverişleri kapsamında tüketiciler 2021 yılında her alışverişte ortalama 170 TL harcadı.
Kredi kartı en çok tercih edilen yöntem oldu
2021 yılında kredi kartı ile 8,2 milyar işlem ile 1,6 trilyon TL tutarında alışveriş yapıldı. Kredi kartıyla ödeme oranı %56 oldu.