Global marka değerleme danışmanlığı şirketi Brand Finance, dünyanın en değerli markalarını belirlediği raporunu yayınladı.
Brand Finance Global 500’ün 2023 yılı sıralamasında, marka değeri yüzde 15 değer kaybederek 299,3 milyar ABD dolarına düşmesine rağmen Amazon, dünyanın en değerli markası olarak ilk sıraya yerleşti.
Teknoloji krizi, dünyanın en iyi markalarının değerinden milyarlarca dolar düşürürken, ilk sırayı Amazon’a kaptıran Apple, 57,6 milyar değer kaybetti.
Krize rağmen sıralamada marka değer toplamı en yüksek sektör, Snapchat ve Twitter listeden düştükten sonra, 48 markasıyla teknoloji oldu. Teknoloji odaklı markalar arasında Instagram yüzde 42 ve LinkedIn yüzde 49 büyürken; Samsung yüzde 7, listenin en çok değer kaybedeni Alibaba.com yüzde 56, Facebook yüzde 42 ve WeChat yüzde 19 marka değeri kaybetti.
Listenin marka değeri en hızlı yükselen ise Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD oldu. Marka, yüzde 57 değer artışı gördü.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.