BrandZ Top 100 En Değerli Global Markalar listesinde zirve yine Amazon’un.
Kantar tarafından hazırlanan 2021 BrandZ Top 100 En Değerli Global Markalar listesi paylaşıldı. Listede yer alan 100 markanın toplam marka değeri olağanüstü bir performansla bir yıl içerisinde yüzde 42 artarak 7 trilyon doları geçti.
Değeri yarım trilyon dolar olan iki marka
Marka değerini yüzde 64 artışla 684 milyar dolara taşıyan Amazon’un en değerli markalar arasında zirvedeki yerini koruduğu çalışmada ikinci sırada 612 milyar dolarla Apple yer aldı. Marka değerini yüzde 74 artıran Apple, Amazon ile birlikte listede yarım trilyon doları aşabilen iki marka olarak boy gösteriyor.
Dünyanın en değerli 100 markası arasında Google 458 milyar dolarla (yüzde 42 artış) üçüncü, 410 milyar dolarla Microsoft (yüzde 26 artış) dördüncü, 241 milyar dolarla Tencent (yüzde 60 artış) beşinci sırada yer aldı. Geçtiğimiz yıl sekizinci sırada gördüğümüz Facebook ise marka değerini yüzde 54 artışla 226,8 milyar dolara taşıyarak altıncı sıraya yerleşti. İlk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla Alibaba (197 milyar dolar), Visa (191,3 milyar dolar), McDonald’s (155 milyar dolar) ve Mastercard (112,3 milyar dolar).
Değerini en çok artıran markalar
Teknoloji markalarının ilk 10 sırasına damga vurduğu listede marka değerini en çok artıranlar arasında Tesla zirvede yer aldı. Yüzde 275 artışla 42,6 milyar dolara ulaşan ve 47’nci sıraya yerleşen Tesla en değerli otomobil markası unvanını da elde etti.
Tesla’nın ardından en iyi performansı yüzde 158 artışla TikTok gösterdi. Marka değeri 43,516 milyar dolara ulaşan TikTok’u yüzde 131 artışla Pinduoduo, yüzde 119 artışla Meituan, yüzde 103 artışla Moutai takip etti.