Global ödemeler pazarından yüzde 40 pay alan dijital ödemelerin gelecek 4 yılda bu payı yüzde 65’e çıkarması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl 87,8 milyar dolarlık hacme ulaşan dijital ödeme pazarının 2028’e kadar her yıl yüzde 15 büyüme ile 204,1 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Alışverişin e-ticarete kayışının sürmesi, markaların dijital alanda büyümesi, taksitli alışveriş, mobil, temassız ödemelerin yükselişi ve dijital cüzdan kullanımının yaygınlaşması gibi birçok etken de dijital ödemeler pazarının büyümesinde itici güç oldu. 2022 Global Payments Report by Worldpay raporuna göre 2021 yılında küresel e-ticaret harcamaları işlem değeri olarak 5,3 trilyon doları aştı. Bu rakamın 2025 yılına kadar 8,3 trilyon doları aşacağı tahmin ediliyor.
2021 yılında küresel e-ticaret işlem değerinin yüzde 4,6’sını oluşturan dijital cüzdanların 2025 yılında yüzde 52,5’e ulaşması bekleniyor.
Rapor ayrıca, kartlar ve kapıda ödeme gibi geleneksel ödeme yöntemlerinin de dijital yöntemlere evrildiğine dikkat çekiyor. 2025 yılına kadar kartlar ve kapıda ödemenin küresel e-ticaret işlemlerinin 3’te 1’inden daha azını oluşturacağı tahmin ediliyor.
Temassız ödeme çözümleri ve mobil ödeme teknolojilerinin ödemeler pazarına yön verdiğini ifade eden B2B ve B2B2C ödeme sistemleri şirketi Paynet’in Genel Müdürü Onur Ertürk, “2020’de 10,5 milyar dolar olan global temassız ödeme pazarının 2026 yılına kadar 20,7 milyar dolar olacağı ve 2021’de 1,8 milyar dolar olan pazar hacminin 2027 yılında 6 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu iki alan katlamalı bir büyüme yaşıyor” dedi.