Pandemi sırasında dünya çapında 200 milyondan fazla abone sayısına ulaşan Netflix’in lokomotifi olduğu dijital yayın servisleri ülkemizde de oldukça popüler.
Ancak yeni bir rapor, video içerik platformları hakkında soruları gündeme getiriyor. Rapora göre tüketiciler, video içerik platform aboneliklerini rekor oranda iptal ediyor.
oyunfor.com’un 2021 Ocak – 2022 Mart istatistiklerine göre, 2020’de %76’lık oran ile piyasa hakimiyeti en yüksek seviyeye çıkan Netflix yayın servis kartı satışları, 2021 yılında %59’luk oranla düşüşe geçtiği görülüyor. 2020 yılına göre tüm dijital yayın servis kartı satışlarında belirgin bir düşüşün yaşandığını ve Netflix’in yaptığı son zamdan sonra bu düşüşün hızlanabileceğini vurguluyor.
Rekabet artıyor
Dijital yayın servisi alanında rekabet oldukça kızıştı. Netflix’in en güçlü rakibi Amazon Prime Video, dünya çapında 200 milyondan fazla aboneye sahip. e-ticaret’in en büyük ismi, şimdiye kadar yapılmış en pahalı TV dizisini oluşturmak üzere, Yüzüklerin Efendisi uyarlaması için yarım milyar dolarlık bütçe ayırdı.
Star Wars ve Marvel gibi popüler serilere sahip Disney+ da Türkiye’de hizmet vermeye başlayan güçlü bir kuruluş. Dijital yayın servisi, ilk 16 ayında Netflix’in ulaşması 10 yıl süren 100 milyon aboneye ulaştı.
2021 Ocak – 2022 Mart ayları arasında dijital servis kartı satış oranları
# | DİJİTAL SERVİS | SATIŞ ORANI |
1 | Netflix | %59 |
2 | beIN Connect | %12 |
3 | Amazon Prime | %11 |
4 | BluTV | %11 |
5 | Exxen | %5 |
6 | Diğer | %2 |