Başarsoft, deprem olur olmaz adrese dayalı yardım çağrılarından yola çıkarak “Depremde Yardım İhtiyaçları Haritalandırma Portalı” https:/deprem.basarsoft.com.tr’yi hayata geçirdi.
Depremin ilk anından itibaren Başarsoft Ankara’dan 40 kişilik bir ekip Twitter’a ve diğer sosyal medya ağlarına düşen yardım taleplerini tarayarak adresleri ve talep detaylarını ayıklayarak sınıflandırdı. Ardından koordinatlandırıp yeni kurmuş olduğu portala girdi. Böylece adrese gerek kalmadan yardım çağrısında bulunanların yerlerinin tespit edilebilmesini sağladı.
Portal, sadece Başarsoft ekibinin değil, ihtiyaç duyan herkesin yardım talebini girebilmesine göre planlandı. Yeni talepleri düzgün şekilde girebilmek için portala basit bir “+” butonu eklendi. Bu “+” butonuna basıldığında veri giriş ekranına ulaşılıyor ve kişinin ismi, bulunduğu adres, en son hangi tarihte haber alındığı, battaniye ve yiyecek ihtiyacı gibi bilgiler sisteme kaydedilebiliyor.
8 Şubat saat 16.00 itibariyle portalda 8 bin 500’den fazla talep koordinatlandırılmış durumda. İlk anlarda göçük altında bulunulduğuna dair bilgiler yoğunlukta iken, şu anda yardım ihtiyaçları artmış durumda. Yardım ihtiyaçları da çocuk bezi, kadın pedi gibi hijyen malzemeleri, soğuğa karşı korumalı kıyafet talepleri, powerbank, çadır ve benzin gibi ürünlerden oluşuyor.