Petrol fiyatlarına gelen düzenli zamlar otomobil sahiplerini elektrikli modelleri tercih etmeye yöneltiyor. Ancak, bu otomobil devinin elektrikli modeller hakkında kötü bir haberi var.
Otomotiv sektörü, lityum iyon pil maliyetindeki büyük düşüş sayesinde, son on yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Yine de, içten yanmalı bir arabanın elektrik pilli bir arabaya göre hala önemli bir fiyat avantajı var. Mercedes CTO’su Markus Schafer’e göre, bu durum önümüzdeki birkaç yıl içinde düzelmeyebilir.
Mercedes Baş Teknoloji Sorumlusu, içten yanmalı motorlu modeller ile elektrikli modeller arasında fiyat eşitliğine ulaşmanın piyasada mevcut herhangi bir pil teknolojisiyle mümkün olmadığını söyledi.
Otomotiv endüstrisinin ihtiyacı olduğu uygun fiyatlı ve yüksek yoğunluklu piller günümüzde laboratuvarlarda ve kontrollü ortamlarda bulunuyor. Bununla birlikte, zorlu dayanıklılık gereksinimleri nedeniyle otomobillere uyarlamak zaman alacak bir süreç. Bu nedenle Schafer, yakın vadede daha uygun fiyatlı EV’leri göremeyeceğimizi söylüyor.
Bununla birlikte, Mercedes CTO’su EV endüstrisini ilgilendiren ham madde meselesine de değindi. Pillere yönelik artan talep, üretimdeki ilerleme ve ekonomik ölçeklemeye yardımcı olsa da, lityum pillere olan talep, mevcut madencilik kapasitesini çok geride bırakıyor. Dünyada yeterli lityum madeni var, ancak madenleri kullanmak karmaşık ve pahalı bir süreç. Analistlere göre, lityum kıtlığının 2025 yılına kadar sürmesi bekleniyor.