Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenler, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenler coğrafi işaretli ürünlere talebi artırdı.
Yerli üreticiler ve yerel üretimlere desteklemek amacıyla Trendyol ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği iş birliğinde başlatılan Yöresinden Ürünler Programı’nın bir aylık sonuçlarını açıklandı. satış yapan yerel üreticiler, bir ay gibi kısa sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün satışı gerçekleştirirken, en çok satılan coğrafi işaretli ürün ise Bursa’nın Gemlik zeytini oldu.
1 ayda 11 bin ürün
Paylaşılan verilere göre, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiş, ülkemiz topraklarında yetişen 688 farklı çeşitte 11 bin coğrafi işaretli ürün bir ay gibi kısa sürede Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerle buluştu.
Türkiye’nin her yerinden coğrafi işaretli ürünler
En çok coğrafi işaretli ürün satışı yapan iller Bursa, Uşak, Aydın, Antalya, Afyonkarahisar ve Gaziantep oldu. Coğrafi işaretli ürünler içerisinden en çok tercih edilen ürün ise Bursa’nın Gemlik zeytini iken, onu Uşak’ın acısız ev tarhanası, Gaziantep’in kavrulmuş tuzlu antep fıstığı, Aydın’ın kuru inciri ve Uşak’ın acılı ev tarhanası takip etti.