Türkiye’de artan maliyetler çalışanların tatil konusunda alışkanlıklarını değiştiriyor. Turizm sektörüne de yansıyan fiyat değişiklikleri ucuz ve sık tatil döneminin azaldığını gösteriyor.
Türkiye genelindeki iş yerlerinin katılımıyla gerçekleştirilen bir araştırmanın sonuçlarına göre, artan maliyetler nedeniyle çalışanların yüzde 36’sı yıllık bütçelerinin yüzde 6 ila 10’unu tatil için ayırdığını ifade etti. Araştırmaya göre, geçtiğimiz yıl yaz tatili için 8 gün ayıran çalışanların bu yıl ise 5-6 gün süreyle tatil yapmayı planladığı belirlendi.
Avansas’ın yaptığı araştırmaya göre, yaklaşan Kurban Bayramı tatil süresinin 9 gün olmasıyla birlikte çalışanların büyük bir kısmı bu fırsatı değerlendirmeyi düşünüyor. Araştırma sonuçlarına göre her 100 çalışandan 32’si Kurban Bayramı’nda tatile çıkmayı planlıyor.
Çalışanların tatil günü sayısı azalsa da tatil rotasında değişim olmadı. Her yıl olduğu gibi bu yıl da tatil planlarında en çok tercih edilen lokasyonlar Antalya ve Muğla olurken bu illeri İzmir, Balıkesir, Aydın ve Çanakkale takip etti.
Araştırmada çalışanların yurtdışı tatil destinasyonu tercihinde ilk sırayı Yunanistan aldı. Yurtdışı tatili planlayan çalışanların yüzde 34’ü Yunanistan’ı tercih ederken ardından İtalya, Almanya ve Bulgaristan sıralandı.
Çalışanların tatil konaklama seçeneklerinde “otel” ilk sırada yer almaya devam ediyor. 100 çalışandan 64’ü otel tercih ediyor. Bununla birlikte son yıllarda gözde tatil seçenekleri arasında yer alan kamp seçeneği de çalışanların tercihleri arasındaki yükselişini sürdürüyor. Araştırmaya katılan çalışanların yaklaşık yüzde 12’si yaz tatilini kampta geçireceğini ifade ederken, her dört çalışandan biri ise aile/arkadaş evinde tatil yapacağını aktardı.