Apple, neredeyse tüm dijital reklamcılık endüstrisini alt üst eden son gizlilik değişikliklerinin meyvelerini yavaş ve emin adımlarla alıyor.
Apple, Nisan 2021’de gizlilik kontrollerine yaptığı, dijital reklamcıların izleme yeteneklerini sınırlayan ve iphone kullanıcılarının veri paylaşımından çıkmalarını sağlayan değişikliklerin bir sonucu olarak Facebook, Twitter ve Google gibi teknoloji devleri milyarlarca dolar gelir kaybetti.
Apple, 2010’larda birkaç yüz milyon dolarlık gelirden bu yıl yaklaşık 5 milyar dolara çıkan dijital reklamcılık sektöründeki işgücünü neredeyse ikiye katlamyı planladığını açıkladı. Şirket, gelirlerini önümüzdeki yıllarda 30 milyar dolara ulaşmasını bekliyor, ancak bu rakan Google’ın 2021’de bildirdiği 209 milyar dolarlık rakama kıyasla hala oldukça küçük.
Yeni iphone 14 etkinliği bugün
Apple’ın yeni donanımlarını tanıtacağı etkinlik, 7 Eylül günü TSİ 20:00’de başlayacak. Etkinlikte, iphone 14 ve iphone 14 pro’nun tanıtılacağına kesin gözüyle bakılırken, Apple Watch 8 ve AirPods 2’nin de ürün lansmanlarının bugün gerçekleşeceği tahmin ediliyor.