Wall Street Jounal’a göre Amazon.com, ABD’de AVM’lere benzer şekilde faaliyet gösteren büyük perakende satış yerleri açmayı planlıyor. Bilgiye göre ilk mağazalar ABD’nin Kaliforniya ve Ohio eyaletlerinde açılacağı planlanmış.
Amazon alışveriş mağazası, ABD’nin ortalama 9300 metrekare büyüklüğündeki mağazalara nazaran daha küçük (2800 metrekare) olacak. Ancak, mağazaların perakende satışı dışında büyük başka bir amaca da hizmet edecek: Mağazalar tamamen veri toplama ile ilgilenecek.
Amazon, veri toplama konusunda Facebook ve Google gibi teknoloji firmalarına yetişmek için farklı bir yöntem denemeye karar vermiş. Mağaza müşterilerinin hangi ürünleri tercih ettiği, hangi ürünleri satın aldığı, hangilerini geride bıraktığı gerçek haliyle takip edilebilecek.
Amazon mağazaları, bilindik ABD alışveriş merkezlerinden daha küçük olacakları için perakende mağazacılık alanında büyük bir rekabete girmeyeceği düşünülüyor. Ayrıca, sahip olduğu büyüme hızı göz önünde bulundurulduğunda Amazon, 2025 yılına kadar dünyanın en büyük perakendecisi olan Walmart’ı zaten gölgede bırakabilir.
Söz konusu olan mağaza konsepti, ABD’nin tüm perakende satışlarının sadece %1’ini oluşturuyor. Anonim bir kaynak Amazon mağazalarının amacı müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmakla ilgili olduğunu bildirse de buna inanmak zor görünüyor.