Teknolojinin hızla geliştiği günlerde e-Devlet, vatandaşlara birçok kolaylık sağlıyor. Devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulmasını beraberinde getiren e-Devlet Kapısı, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılmasını hedefliyor.
Farklı kurumlar tarafından, farklı kanallar aracılığıyla verilen e-Devlet hizmetlerinin, tek noktadan güvenli ve kesintisiz bir şekilde sunulduğu elektronik bir platform olan e-Devlet Kapısı’nın kurulması ve yönetilmesi görevi T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı tarafından yürütülüyor ve sistemin geliştirilmesi ve işletilmesi Türksat A.Ş. tarafından yapılmaktadır.
Ayrıca, kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanabilmektedir.
Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Dr. Ali Taha Koç, Dijital Dönüşüm Ofisi (DDO) olarak e-Devlet’te yaptıklarını aktardı. E-Devlet üzerinden birçok hizmetin yapılabildiğine dikkat çeken Koç; sorgulama, başvuru, belge üretme, ödeme, bilgilendirme, abonelik ve bütünleşik hizmetler i sunduklarını vurguladı.
Dr. Ali Taha Koç, ‘’Yıl sonu hedefimiz ise 4,5 milyar kullanıcı girişi. 63 milyon 612 bin 765 kullanıcıya ulaşarak hizmet kalitesini her geçen gün artıran e-Devlet Kapısı, ülkemizin dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir kilometre taşı.’’ dedi.
Koç, e-Devlet Kapısı’nın çeşitli faydaları olduğunu söylerken, bu faydaları şu şekilde sıraladı:
• Bilgi iletişiminin hızlanması
• İşlem süresi ve maliyetlerin azalması
• 7/24 hizmet verebilme
• Şeffaflık
• Hızlı Hizmet ile Artan Memnuniyet
• Güvenilirlik