Spor ürünleri devi Adidas Originals, metaverse ilk adımını gerçekleştirmek üzere yeni girişimini twitter üzerinden duyurdu. Moda şirketi, NFT alanının ilk oyuncularından Bored Ape Yatch Club ve Pixel Vaults Punks Comin ile ortaklık kurduğunu açıkladı. Ortaklığın yanı sıra Adidas, metaverse girişi için kripto yatırımcısı Gmoney ile bir anlaşma imzaladı.
Adidas Originals twitter profil resmini, imzalanan ortaklığı sergileyen Punks Comic ve Gmoney logoları baskılı bir adidas eşofman giyen Bored Ape avatarı ile değiştirdi.
Adidas Originals, metaverse’i sınırsız olasılıklar dünyası olarak nitelendiriyor ve NFT ekosisteminde aktif bir oyuncu olmayı planlıyor. Adidas ayrıca, Metaverse’e girişini açıklayan mesajında bu evrenin büyümesine neden olan blok zinciri teknolojisine teşekkür etti:
«Ögünlüğün sınırlarındaki fikirleri benimsemesiyle tanınan Adidas, bu sonbaharda yaratıcılığın sınırına yerleşiyor: Metaverse. Hedefimiz? Sakinlerinin her birinin geliştiğini görmek. Metaverse, herkesin en orjinal fikirlerini ifade edebileceği ve hangi biçimde olursa olsun en özgün benliğe sahip olabileceği bir yerdir. Blok zinciri sayesinde, bu öncüler yarattıklarının bir parçasına sahip olabiliyorlar.»
Bored Ape Yacht Club, Ethereum blok zincirinde var olan 10 binden fazla NFT’de imzaya sahip. Punks Comic, çizgi romanları ve NFT’lerle birleştirerek yeni jenerasyon çizgi romanlar oluşturarak kendine pazarda bir yer edinmeyi başardı.
Adidas’ın Metaverse’e girişinin yanı sıra, Nike ve Balenciaga gibi moda markaları benzer projelerle rekabeti Metaverse’e taşımayı planlıyorlar.