Brand Finance tarafından düzenlenen “TURKEY 100 – Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasının sonuçları açıklandı.
Bu yıl 17.si gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye’nin en değerli markası 2 milyar dolar marka değeriyle THY olarak belirlendi. İkinci sırada 1,5 milyar dolar değeriyle ARÇELİK yer alırken, 927 milyon dolar marka değeriyle VESTEL üçüncü sırada yerini aldı. Bu yıl listeye yeni dahil olan markalar ise ŞÖLEN, EGE PROFİL ve DESA oldu.
2022 yılı verilerine dayanan çalışmada, toplam değeri 15,6 milyar dolar olan en değerli 100 marka yer aldı. Bu değer, geçen yıla neredeyse yakın bir seviyede gerçekleşerek hafif bir kayıp yaşandığını gösterdi (önceki yıl 16 milyar dolar değerindeydi). Ancak son üç yıldır devam eden bir trend olarak, 2007’deki başlangıç noktasına göre toplam değerde düşüş yaşandı.
Araştırma hakkında konuşan Brand Finance Turkey Ülke Direktörü Muhterem İlgüner şu açıklamalarda bulundu:
“Türkiye, sahip olduğu potansiyel ve barındırdığı varlıklar nedeniyle, değer üretme kabiliyeti oldukça yüksek bir ülkedir. Ürettiği ürün ve hizmetler kadar sahip olduğu coğrafi kıymetleri Türkiye için büyük fırsatlar sunmaktadır. Türkiye değer yaratma fırsatlarını harekete geçirebildiği oranda doğal ve sınai ürünlerini, coğrafyasını kıymetlendirecek, refah düzeyini arttıracaktır. Bunun için markalaşmanın bir memleket meselesi olarak ele alınması, buna uygun strateji ve politikalar geliştirilmesi, değerli markalar tutkusunun hem özel hem de kamu sektöründe yaygınlaşması gerekecektir.”