Interbrand, Web Summit 2022’de En iyi Küresel Markalar 2022 sıralamasını açıkladı. Apple, art arda 10. yılında bir numaralı sırayı korudu.
Microsoft, Tesla ve Chanel, marka değerini %23 oranında artırarak yıllık en büyük yüzde büyümesini gösterdi. Böylelikle Microsoft Amazon’u geçerek ikinci sıraya yükseldi.
Marka değerinde %18’lik bir artışla Apple (482,215 milyon ABD Doları) tablonun başındaki yerini korudu. Onu, Amazon’u(274,819 milyon ABD Doları) geçerek ikinci sıraya yükselen(278,288 milyon ABD Doları) takip etti. Google, 251,751 milyon ABD Doları marka değeri ile dördüncü sırada kaldı.
Listeye ilk kez bu yıl giriş yapan markalar sırasıyla Airbnb, Red Bull ve Xiaomi oldu. Enerji içeceği markası Red Bull, ürettiği ürünlerden daha çok spor, oyun alanları ve etkinlikleriyle öne çıkan bir marka olarak görülüyor.
Airbnb ise 1 milyarıncı ziyaretçisini ağırladıktan sonra listeye giren bir diğer marka oldu. Airbnb, dünyanın bir çok yerinde konaklamanın eş anlamlısı olarak kullanılıyor.
Listeye giren bir diğeri, Çin’in en değerli teknoloji markalarından biri olan Xiaomi, son teknoloji donanımı uygun fiyatlara sunarak teknoloji sektörüne farklı bir model getirmeyi başardı.
2022 yılında ortalama marka değeri ilk kez 3 trilyon ABD dolarının üzerine çıktı. 2021’deki 2,67 trilyon ABD dolarına göre %16’lık bir artış gösterdi.
Tablonun genel marka değerindeki %16’lık bir artış, bir şirketin markasının ekonomik başarısını artırmada sahip olduğu artan katkıyı göstermektedir. Finansal piyasalar son birkaç yılda önemli dalgalanmalar gösterirken, dünyanın en güçlü markalarının değeri, müşteri seçimini, sadakatini ve marjlarını sürekli artırdı.